Co všechno poznáte z neverbální komunikace, řeči těla?

Neverbální komunikace nebo známější výraz, řeč těla je v životě skvělým pomocníkem. Znalost této problematiky nejvíce využijete při jednáních, nemusí být jenom pracovní. Pomocí signálů neverbální komunikace, řeči těla, odhalíte mnoho zajímavých skutečností.

Při komunikaci má řeč nejmenší vliv, to co říkáme, obsah toho co komunikujeme druhému. Tón hlasu a rychlost hlasu nás ovlivňuje daleko více než slova. Největší podíl komunikace za Vás vyšle tělo. Signály jsou vyslány podvědomě, proto prozradí víc, než si připustíte. Průzkumy ukázaly, že neverbální komunikace má podíl 60% z veškeré komunikace.

Např. partner, se kterým jednáte, se usmívá a snaží se být milý. Chce působit pohodovým dojmem. Výraz tváře takto působí, ale když se podíváte na jeho řeč těla, skutečnost je jiná. Tělo vysílá signál, jsem nervózní, neupřímný, něco chystám, jste mi nesympatický, jsem unavený, už mně dejte pokoj.

Signály řeči těla, které nám to pověděly:

  • Jsem nervózní-ťukání, bubnování prsty, tužkou, špičkou boty,
  • Jsem neupřímný, něco chystám-vyhýbá se očnímu kontaktu.
  • Jste mi nesympatický-odvrací hlavu, uhýbá a zvětšuje si osobní prostor.
  • Jsem, unavený-podpírá si čelo rukou.
  • Dejte mi pokoj-opře se a zkříží ruce na prsou.

Pro obchodního zástupce je výhodou, když pozná další signály neverbální komunikace.

Zájem zákazníka o Vaši nabídku poznáte podle nakloněného těla směrem k Vám. Bradu podepřenou palcem a prsty (ukazováček, prostředníček) opřený o spánek. Oční kontakt mu nedělá potíže. Mírně přikyvuje hlavou.

Nevím, nechápu nebo si nejsem jistý vaší nabídkou, Vám řekne zákazník tak, že si zakryje částečně ústa. Opře se o loket, prsty jsou pod nosem a zakrývají horní ret nebo celá ústa. Pokud zákazník usilovně přemýšlí, může ještě pohybovat prsty na stranu a zpět. Jestli si začne mnout bradu, potřebuje něco vysvětlit. Začněte klást otázky, ještě jste ho nepřesvědčili.

Při pokládání otázek sledujte, jak zákazník reaguje. Začíná se odklánět, opírat, kříží ruce. Ztrácí zájem, vhodnou otázkou vyvolejte jeho zájem.

Přesvědčený zákazník se nakloní blíž k Vám, spustí ruce dolů, uvolní se. Sám se zeptá, třeba na podmínky dodání, upřesňuje si podrobnosti. Je čas položit závěrečnou otázku. Sepíšeme objednávku, smlouvu? Jaký počet mám pro Vás připravit?

Zdokonalením Vaší neverbální komunikace, získáte větší počet uzavřených obchodů. 

Další tipy najdete v PDF knize, Nastartujte kariéru obchodního zástupce, snadno a chytře. Vyžádejte si ji zdarma.

 

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 19 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *