Ignorujete lidi kolem sebe?

Jste stejní, jako vaše okolí? Potkáte sousedy a nestojí vám ani za pozdrav? Chováte se podobně i při práci obchodního zástupce? Zákazníci vás zajímají pouze při objednávce či obchodním rozhovoru? Je to vaše volba, ale přicházíte o zákazníky a provizi.

Jak je to možné? Neznalostí problémů a potřeb potencionálních zákazníků si sami zavíráte možnost úspěšně prodat. Úspěšný prodej se odvíjí od vyřešení zákazníkových potřeb. Nemůžete nabídnout váš produkt a vyřešit problém, který neznáte.

Zajímejte se o zákazníky, zvýšíte si úspěšnost prodeje.

Nepřehlížejte řadový personál. Prodavačky, asistentky, sekretářky, skladníky, atp. jsou nekonečný zdroj informací. Všichni tito pracovníci mohou mít velikou moc, ovlivnit rozhodnutí pověřené osoby, která rozhoduje o uzavření objednávky.

Mnohokrát se mi stalo, že výborné vztahy s řadovým personálem zabránily odchodu dané firmy ke konkurenci. Pádné argumenty a spokojenost s mojí prací a dodávanými produkty zvítězily nad cenově výhodnější nabídkou konkurence.

V čem byly vztahy tak výjimečné? Z mého pohledu ničím. Kdykoli jsem byla v dané firmě, našla jsem si čas a popovídala jsem si s prodávajícím personálem. Ne jenom o dodávaných produktech, případných reklamacích a dalších potřebách spolupráce. Stihli jsme probrat i jejich osobní radosti a starosti. Mnohdy se přidal i sám majitel firmy. Takto příjemně investovaný čas mi zajistil spokojené zákazníky a dlouhodobou spolupráci.

Kouzlo je v tom, že každý se rád poslouchá, chce se projevit a sdělit názor na věc. Dodá mu to na pocitu důležitosti. V obchodě stačí pár dobře zvolených otázek a dozvíte informace, o kterých se vám ani nesnilo.

Čekáte v kanceláři sekretářky na jednání s obchodním ředitelem? Využijte příležitosti a zjistěte si informace, které vám mohou být užitečné. Podle chování sekretářky můžete zjistit náladu ředitele. Je ustrašená, nervózní, hlídá dveře a čeká, kdy tam šéf vtrhne? Jasný signál, že se něco děje.

Můžete se zeptat, jestli nastaly ve firmě nějaké problémy, které šéf potřebuje řešit. Pokud jde o vážnou situaci, je vhodné nabídnout odložení jednání na jiný termín. Jsou-li problémy běžného charakteru, stačí projevit pochopení a zájem o jejich řešení.

Chcete vědět více tipů?
Najdete je v PDF knize, Nastartujte kariéru obchodního zástupce, snadno a chytře. Vyžádejte si ji zdarma. Vpravo nahoře.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 19 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře
  1. Miroslav napsal:

    a dozvite (se)informace,radeji-ziskate informace,protoze to vypovida o praci s informacemi,ne o klebetach.Postaveni slov je stejne dulezite jako postaveni planet ve vesmiru,dochazi k lepsi vymene energie.Popisujete to hezky,ale,je jenom velmi male procento uplne prirozenych extrovertu,kteri to dokazou.Jakykoliv naznak neprirozenosti a lide jsou obezretni.Obchodovani je jednoduche ale velmi narocne na charakter cloveka.Jezis odsoudil ne obchodnicke remeslo,ale bezohledne lidi,kteri ho vykonavaji.No a vidite,cirkev kupci kde se da.Ucta a pochopeni jednoho k druhemu,to je zisk,ne vyse konta.Og Mandino Nejlepsi obchodnik na svete.Prectete si,krasna kniha.A muj poznatek,i kdyz neobchoduji,Nejlepsi obchodnik je srdce.Hezky vikend a nebudte smutna,jak rekl Budha,zlata stredni cesta,z ni vidite co tvori oba protipoly.Negativita a pozitivita,tak jako den inoc,jako dobro i zlo,laska a nenavist apod. Jsou vzdy dve poloviny celku tvorici motor aktivity,tedy zivota.Bohuzel stredu stabilne dosahuje malokdo.V uplnem klidu,bez mysleni a pocitu nachazime stred.

  2. Petr napsal:

    Výborný článek. Veškerý prodej se točí kolem vztahů. Lidé se nerozhodují na základě logiky, ale emocí. Pokud si s potencionálním zákazníkem vytvoříte vztah, tak bude mnohem otevřenější vaší nabídce. V článku je také vidět, že je třeba myslet dlouhodobě, nejen krátkodobě, za účelem okamžitého zisku.

  3. Josef Mencl napsal:

    pěkně napsáno děkuji za inspiraci

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *