Jak moc tlačíte na zákazníka, aby koupil právě od vás

jak moc tlacite na zakaznikaMnohé firmy mají strategii, maximální výši tržeb. Jak se často ve firmách plánuje? Každý rok Vám navýší plán předcházejícího roku o nějaká procenta. Dostanete měsíční plán a dělej, co umíš.

Pokud se zvyšuje pouze plán, nelze zvyšovat obraty do nekonečna.

Bez návaznosti na podporu prodeje a rozšíření, inovací nebo změnu sortimentu, dojdete do bodu stagnace nebo poklesu tržeb.

Na obchodní zástupce se zvyšuje tlak nadřízených. Mnohem častěji slyšíte:„ Prodávejte, ať splníme plán. Náklady stále rostou, potřebujeme větší obraty. Jak je zvýšíte, záleží jenom na Vás.“

V podstatě máte dvě možnosti: Prodat více stávajícím zákazníkům nebo najít nové.“  Jak moc se honit za novými zákazníky? Jak moc tlačit na zákazníka aby koupil?

Jak moc se honit za novými zákazníky?

Vždy záleží na okolnostech.

Když začínáte a máte stálých zákazníků jako šafránu, je pro Vás klíčové, najít dostatek nových zákazníků. Pro nové zákazníky nezapomínejte na ty stávající.  Dostali jste se do fáze, že jenom stěží, zvládáte obsloužit všechny své zákazníky? V tomto momentě zpomalte v hledání nových zákazníků. Budujte důvěru a skvělé vztahy se zákazníky. Odměnou Vám bude opakovaný prodej.

Budujte důvěru a skvělé vztahy se zákazníky. Odměnou Vám bude opakovaný prodej.

A jak moc tlačit na zákazníka, aby koupil právě od vás?

Budete-li na zákazníka moc tlačit, začne Vám utíkat a nic neprodáte. Jestliže zákazníka zmanipulujete až k uzavření objednávky nebo obchodu, je po Vašem odchodu nespokojený a bude chtít výrobek/službu vrátit. Uzavřete si cestu k opakovanému prodeji.

Jak moc tlačit na zákazníka?

Tak jako na pilu. Když na pilu zatlačíte moc, pila se kousne. Když budete tlačit málo, nic neuříznete. Chce to cvik a tlačit tak akorát. Přesně tak je to i se zákazníky. Pomozte jim v jejich rozhodování, zda mají od Vás koupit. Mají nějaké námitky?Vysvětlete jim je, aby neměli pochybnosti a byli spokojení.

Jak prodat více stávajícím zákazníkům?

Napovídejte zákazníkům, co všechno ještě mohou objednat. Málo který zákazník zná celý Váš sortiment. Při pravidelných objednávkách v maloobchodních prodejnách, můžete tímto způsobem navýšit objednávku i o 100%.

Chcete víc prodávat?  Pořiďte si skvělého parťáka do každého počasí. Nenechá vás na holičkách. Bude s vámi ve dne, v noci a za všech okolností je na něho spolehnutí.

Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli. Budu ráda i za váš názor a komentář.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů