Jak se dříve prodávalo?

Po revoluci byl prodejní boom. Prodávalo se snad úplně všechno. Úplné začátky jsem nezažila, ale co jsem vyslechla od pamětníků, prožili úžasné období. Jak se prodávalo? Obchodníci byli v menšině a trh byl za 40 let vyhladovělý. Zákazníci ceny moc neřešili, všechny ovládla euforie, že si mohou koupit zboží, které do té doby bylo jenom na západě. Kdo měl peníze, nakupoval jako o život.

Obchodníci měli žně. Do dnes na tu dobu vzpomínají, někteří se slzami v očích, protože utratili vše, co vydělali.

Do rozjetého obchodního vlaku, jsem naskočila až devadesátém pátém roce. V té době už začali všichni naříkat a vzpomínat na zlaté časy.

Trh už byl trochu nasycen a zákazníci si začali zboží vybírat podle kvality. Obchodníci již museli vyvinout aktivitu, aby prodali. Museli začít přemýšlet a o obchodních zástupcích to platilo rovněž.

Učili jsme se všichni a s vývojem trhu se učíme stále. Mění se trh, zákazníci, technologie, myšlení a požadavky.

Pro Vás, kteří vyrůstáte s internetem a mobilem. Představte si dobu, kdy mobilní telefony ani internet nebyl.  Asi si říkáte, že to byl pravěk. Nebyl, je to necelých dvacet let.

Jediný luxus byla telefonistka.Seděla celý den na telefonu a domlouvala schůzky. Za „totáče“ byla pevná linka událostí. Kdo měl po revoluci pevnou linku, měl obrovskou výhodu.

Místo navigace jsem vozila haldu papírových map, kde jsem hledala jednotlivé adresy zákazníků. Mnohdy jsem jezdila kolem a nemohla najít správný vchod do areálu.

První mobil „cihla“, byl úžasný pomocník. Místo hledání jsem mohla zavolat a zákazníci mi vysvětlili, kudy se k nim dostanu.

V té době jsem prodávala inzerci, reklama v katalogu byla nutností. Internet byl u nás v plenkách. Nikdo nevěděl, co s ním. Lidi byli rádi, že zvládli DOS a T602.

Benzinka občas, ne na každém kilometru.

Místo notebooku, kalkulačka a tužka.

Každá doba přináší změnu a vyhrává ten, kdo se vzdělává, umí změnit přístup a myšlení. Strategie, která platila v loni, dnes už neplatí. Strategie, která funguje v současnosti, bude možná za rok nepoužitelná.

Chcete další informace? Stáhněte si PDF knihu zdarma, Nastartujte kariéru obchodního zástupce, snadno a chytře.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 19 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *