Jaké to je, když Vás někdo nabourá?

Znáte pocity účastníka dopravní nehody, kterou jste nezavinili. Stalo se Vám, že do Vás někdo druhý vrazil? Víte jak se zachovat? Díky práci obchodního zástupce, mám opět čerstvou zkušenost. Začátek je vždy stejný, rána jako z děla, hlavou Vám proletí myšlenka, a je to někde. Pár vteřin a všechno je jinak. Naštěstí to vždy odneslo jenom auto.

Jak se Vám povede zastavit, pustíte blikačky a potřebujete pár vteřin, aby Vám došlo, co se stalo. Doufáte, že ten co Vás smetl, zastaví. Když do Vás někdo vletí z boku, tak si nedovolí ujet. Horší situace nastane, když Vám urazí zrcátko a vezme levý bok auta. To sledujete, jak to dopadne, zastaví nebo nezastaví. Když zastaví, je to paráda, ale ještě nemáte vyhráno.

Obléknete reflexní vestu a vyfotíte si, co se stalo. Doporučuji vyfotit registrační značku a poškozené auto viníka nehody. Při zranění, musíte poskytnout první pomoc. Případně volat záchranku a policii.

Jako obchodní zástupce, máte služební auto a majitel chce, aby nehodu řešila policie, protože jde o poškození věci třetí osobě. Dnes Vám příslušníci pouze do telefonu oznámí, že nepřijedou, údajně to již není v jejich kompetenci. Jedině když je tam nějaké zranění nebo se nejste schopni s viníkem domluvit a sepsat informace pro pojišťovnu.

Celkem mě takové jednání překvapilo, dřív museli být u všeho.

Přimějte viníka nehody, aby okamžitě telefonicky nahlásil škodu u své pojišťovny.  Jestli se vykrucuje, volejte sami, ať máte jistotu, že je nehoda oznámena.

Potřebujete od pojišťovny číslo, pod kterým je nehoda vedena. Nestačí, když na pojišťovně oznámíte nehodu jenom Vy. Povinností viníka nehody, je nahlásit v den nehody, pojistnou událost, jinak nedojde k pojistnému plnění od pojišťovny. (Budete čekat na peníze, než bude pojistná událost nahlášena.)

Vyplňte euro formulář, který má několik kopií. Napište, jak k nehodě došlo z Vašeho pohledu, kdo ji zavinil. Zakreslete plánek účastníků nehody, postavení vozidel, …. Všichni se podepíšete, případně i svědci.

Jako poškozený si nechejte originál formuláře a ostatním dejte kopii.

Nyní můžete začít řešit co dál, kde a jak nechat opravit auto, schůzky a jednání se zákazníky. Je sice pěkné, že se Vám viník nehody omlouvá a že ho to mrzí. Vy už tušíte, kolik hodin času vám vezme vyřizování této záležitosti.

Moje zkušenost, zavolejte do autoservisu, kam pravidelně jezdíte, zda mají náhradní díly, v mém případě, levé zrcátko (bez něj se nedá bezpečně jezdit). Zjistěte si, jestli Vám v servisu mohou poškozené auto vyfotit, místo likvidátora pojišťovny viníka. Ušetří Vám to, další hodiny času. Hned se domluvíte, jak budete postupovat při opravě.

Tady je nutné mít číslo pojistné události, které jste dostali od pojišťovny. Než je poškozené vozidlo vyfoceno, nesmíte je nechat opravit. Pojišťovna by Vám neuznala plnění.

Pro obchodního zástupce je nejdůležitější, aby byl, co nejdříve zase pojízdný a mohl za zákazníky.  Jsou firmy, tzv. asistenční služby, které Vám se vším pomůžou a zdarma půjčí automobil, po dobu opravy. Platíte pouze pohonné hmoty.

Pojišťovny si při půjčení náhradního vozu, nechávají část od poškozeného zaplatit, jako amortizaci. Majitel poškozeného vozu, nechce platit ani korunu, proč taky, když je poškozený. Tato asistenční služba je pro obchodního zástupce skvělá pomoc. Vše jsem domluvila telefonem.  Díky internetu, jsem nemusela s potřebnými doklady nikam chodit.  Doklady k půjčení náhradního vozidla podepíšete v okamžiku, kdy Vám přistaví náhradní vůz k autoservisu, kde si necháte Vaše poškozené auto opravit. Vrácení vozu proběhne zase v servisu.

V takových situacích si vyzkoušíte Vaše organizační schopnosti a psychickou odolnost.

Přeji Vám hodně najetých kilometrů bez nehod.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 19 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *