Máte obchodního ducha?

Máte obchodního ducha?Někdo ho má, někdo ne. Mnozí prodejci hledají různé fígle, jak přivést zákazníky. Firmy platí reklamy, aby na sebe upoutaly, a když k nim zákazník přijde, nechají ho odejít s prázdnou.

Předpokládala bych, že v době, kdy se stále víc mluví o poklesu prodeje, má obchodního ducha každá firma. Opak je pravdou. Stále to nechápu, ale je to tak.

Moje osobní zkušenost, stará pár dní. Nejde o nic převratného. Příhoda, která může potkat i Vás. Vracela jsem se večer po „hopsa strasse“ (rozumějte D1) a povedlo se píchnout zadní levé kolo. Během pár sekund jsem cítila, že jedu po ráfku. Měla jsem štěstí, že po 500 m bylo parkoviště na které jsem pomalu dojela.

Raději jsem obětovala pneumatiku, než zůstat stát ve tmě na dálnici. Čekat na to, až mě někdo sestřelí, se mi nechtělo. Díky mladému muži, jsem během 20 min. měla píchlou pneumatiku vyměněnou za rezervní a pokračovala domů. (Ještě jednou mnohokrát děkuji na Slovensko).

Druhý den mi v pneuservisu potvrdili, že je pneu na vyhození. Chtěla jsem u nich koupit dvě nové pneu, za jejich vstřícnost, ale ouha.  Požadovanou značku pneu neměli. Prodavač se nabídl, že by ji mohl objednat.  Jaké bylo překvapení, když místo objednávky přišel s informací, bohužel nákupčí nechce pro Vás pneumatiky objednat.

Chápu, že začátkem února nejsou plné sklady zimních pneumatik, ale že Vám je nechtějí prodat ani na objednání? Jediný kdo na tento přístup doplatil, byl tento pneuservis.

Zavolala jsem jinam, kde jsem věděla, že udělají pro zákazníka maximum. Dohodli jsme se, jaké pneu chci a do kdy. Cenu jsem moc neřešila. Během půl hodiny mně majitel servisu volal, že budu mít pneumatiky na pondělí nachystané. Stalo se, jak slíbil. Už je mám na autě.

Takto jednoduše získáte nebo udržíte spokojeného zákazníka. Nic komplikovaného, žádná složitá technika.

Pár minut telefonování a ochota, i takto může vypadat obchodní duch. „Obyčejná snaha pomoci zákazníkovi“, má velkou sílu a ukládá se hluboko do jeho paměti.

Doporučuji, nepodceňujte maličkosti a drobnosti při komunikaci se zákazníkem. Mnohdy rozhodují o Vašem úspěchu při prodeji.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 19 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře
  1. Martin Plašil napsal:

    Tak toto bylo pro mě vždy prvořadé. Spokojenost zákazníka a ochota dát mu to nejlepší. Kdysi jsem prodával elektřinu po domácnostech, ale i po ukončení spolupráce se na mě někteří lidé obraceli. Jeden zákazník se dožadoval dodržení dohody, kterou jsem zprostředkovával. Tvrdil, že k plnění nedošlo, na firmu se nikdy nedovolá a že je to velmi brzy žalovatelné. Dost mě vyděsil. I když nevím proč. Dbal jsem na poctivost své práce. Až později jsem se naučil lépe jednat dle zásady Jednej klidně. Dostal jsem v práci volno a odjel 400 km pro dokumenty, které mě měli zprostit odpovědnosti nebo ji uvalit. Nakonec jsem po několika dnech zvedl telefon a volal oné firmě. Dozvěděl jsem se, že k plnění dodávek dochází už jeden rok, zákazník vždy, řádně a včas platí a firma mu dodatečně pošle dopis :-). Jiný zákazník měl dotaz, který jsem mu i přes ukončenou spolupráci s danou firmou také zodpověděl k jeho spokojenosti. I takto může vypadat v praxi zásada Já jsem tu pro Vás, ne Vy pro mě. Martin

    • Dobrý den pane Martině, podobné zákazníky máme asi všichni. Znám i ten pocit zodpovědnosti, aby bylo vše jak má být 🙂
      Přeji Vám hodně spokojených zákazníků.
      Ivana S.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *