Musí být obchodní zástupce osobnost?

musi být obchodni zastupce osobnostJak má prodejce působit na zákazníky? Představte si, že jednáte s odměřeným zákazníkem. Jaké jsou Vaše pocity? Jak se cítíte? Jak se Vám komunikuje? Opačným případem může být zákazník, který si ze všeho dělá legrácky. Komunikace je příjemnější, jste v dobré náladě. V prvním případě cítíte odtažitost, ve druhém případě, nevíte, co je myšleno vážně? Oba příklady nemají velkou šanci na úspěch, pokud nezměníte atmosféru pro obchodní jednání.

Jak jednat, abyste působili jako osobnost? 

Hrdost a určitá nezávislost, je zárukou respektu v očích Vašeho zákazníka. Přidáte přesvědčivost a spolehlivost, máte k respektu i zákazníkovu úctu. Odborností a příjemným vystupováním, si zákazníka získáte na Vaši stranu. Budete-li úspěšně řešit jeho problémy, získáte spokojeného zákazníka na několik let.

Vypadá to velice jednoduše, ale být osobnost v očích zákazníků, stojí čas a úsilí.

Chcete být osobnost?

Najděte v sobě patřičnou dávku hrdosti, odvahy a nezávislosti. Často se setkávám se situací, že lidé zašlapou svoji hrdost do země, ze strachu, že přijdou o práci. Někteří prodavači a obchodní zástupci snášejí neuvěřitelná příkoří.

Připravte se na to, že se někteří majitelé firem chovají nadřazeně a panovačně. Sjednejte si patřičný respekt, hned ze začátku obchodního vztahu, později by se Vám to už nemuselo podařit. Někteří majitelé musí zkusit, co jim dovolíte. V takových případech využijte asertivní chování, funguje perfektně.

Přesvědčivost a spolehlivost se dá naučit. Základem je Vaše víra v nabízený výrobek nebo službu. Nadšení a víra jsou skvělé přesvědčovací metody. K těmto metodám přidejte pozitivní myšlení, bez něj se neobejdete. Pozitivní postoj a zdravé sebevědomí, je pro úspěšné budování osobnosti zásadní. Naučit se spolehlivosti, je jednodušší. Stačí dávat pozor na Vaše sliby zákazníkům, co slíbíte, to splníte. Abyste nezapomněli na důležité informace, pořiďte si diář, kde si vše poznačíte.

Odbornosti docílíte, pravidelným studiem výrobků a služeb. Otázky Vašich zákazníků Vám v učení pomohou. Někdy jsou otázky zákazníků opravdové perly, nevím, kam na ně chodí.

Možná si řeknete a to je všechno? Uvedené vlastnosti a schopnosti jsou rozhodně důležitější, než oblečení za desítky tisíc. Líbivá postava a obličej, jsou příjemným bonusem pro práci obchodního zástupce, ale nejsou rozhodující.

Vaše myšlení a vystupování Vás dovede k úspěchu.

 

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 19 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *