Proč zákazníci nechtějí nabízený produkt?

Proč zákazníci nechtějí nabízený produkt? Drtí vás dražší konkurence? Stává se vám, že zákazníci nechtějí váš produkt, i když je levnější než konkurenční? Například kadeřníci chtějí levnější značky barev na vlasy. Třeba i méně kvalitní. Firma pořádá zdarma školení, kde si mohou kadeřníci barvy vyzkoušet, ale někteří ho odmítají. Čím to je, že je něco zadarmo a lidi to nechtějí?

Vrtalo mi hlavou, co za tím může být. Údajně velká konkurence a méně známá značka, která nepatří mezi ty úplně nejlevnější. Ano, ale s tím se potýkají i jiné firmy.

Podle mého je třeba hledat řešení i v hodnotě produktu (barvy) a potřebách zákazníků (kadeřnictví). Ptala jsem se sama sebe, co by se muselo stát, aby kadeřnice změnila značku barev na vlasy, kterou pravidelně používá? Šla jsem se zeptat své kadeřnice.

Nejdříve byla otázkou: „Co by se muselo stát, aby změnila značku barvy na vlasy“ překvapená. Když jsem ji vysvětlila, proč mě to zajímá, spustila lavinu informací. Možná vás to překvapí, ale při výběru značky barvy na vlasy nebyla nejdůležitější cena. Rozhodovala spokojenost zákaznic a profesionalita kadeřnice.

Zjednodušeně řečeno, rozhodují vlasy, které se mají barvit. Laik specifika vlasů nerozlišuje, ale kadeřníci vědí své. Barva jinak reaguje při různém pH. Intenzita krytí barev je různá, některá obarví šedé vlasy bez problémů, jiná ne. Záleží i na tom, pro koho je barva vyrobena. Italové mají jiné vlasy než např. severské národy a tomu odpovídá i složení barvy.

Představte si, že jste kadeřník/ce. Víte, že k vám do kadeřnictví chodí dámy, které se potřebují zbavit stříbra ve vlasech. Proto upřednostníte značku, která 100% zakryje šediny. Jestli-že jsou vaše zákaznice dívky a mladé ženy, které často střídají barevné odstíny, bude vás spíše zajímat široká škála odstínů. Vyberete si značky barev, které vyhovují potřebám vašich zákaznic.

Tento malý průzkum ukazuje, jak je důležité znát potřeby zákazníků a nabízené produkty. Na základě těchto znalostí, lépe určíte vaši cílovou skupinu zákazníků a budete v prodeji úspěšnější.

Zajímají vás další tipy, obchodní a prodejní dovednosti? Stáhněte si PDF knihu: „Nastartujte kariéru obchodního zástupce, snadno a chytře.“ Je zdarma.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 19 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *