Štítek: dovednosti

Obchodní zástupci se brání. Nechceme být cvičené opičky. Chceme být jiní.

Znáte to. Ve firmě nejde vše, jak by mělo jít. Majitel přemýšlí nad tím, co je potřeba změnit nebo udělat jinak, aby byla firma ve zisku. Jako první, si posvítí na obchodní zástupce a jejich obraty. Běžná reakce obchoďáků je brblání, „frflání“ a negativní reakce na větší zájem o jejich prodejní výsledky. Znám to z vlastní...

3 tipy jak se zbavíte stagnace prodeje a nastartujete jeho růst

Žhavé téma podzimu je stagnace prodeje u obchodních zástupců. Stagnace je věrná kamarádka frustrace. Přestože o ni nestojíte, potkáte jí častěji, než byste chtěli. Připlíží se pěkně zezadu a hupsne vám za krk. Drží se vás jako klíště a nechce se potvora pustit. Stagnace prodeje je obrovským problémem nejen obchodních zástupců, ale i jejich obchodních...

Jak se stát skvělým obchodním zástupcem, který prodá komukoli cokoli

Prodat snadno, jednoduše a každému zákazníkovi, je snem většiny obchodních zástupců.  Měli jste to podobně? Splnilo se vaše očekávání o prodeji a balíku peněz, který snadno vyděláte? Jestli ano, tak jste světlou výjimkou a přijměte moji gratulaci. 90% obchodních zástupců je vystresovaných, uhoněných a frustrovaných z toho, že jim prodej nejde podle jejich představ. Během obchodní...

Jak pomocí slabých stránek zlepšíte prodejní výsledky?

Stále kolem sebe slyšíte, zaměřte se na své silné stránky a ty posilujte. Uvědomte si vaše slabé stránky, ale věnujte se rozvoji těch silných. Obecně je to sice pravda, ale proč v prodeji rozhoduje nejslabší stránka? Nejméně zvládnutá dovednost rozhoduje o prodejních výsledcích. Zrovna tak, jako nejslabší článek řetězu, rozhoduje o jeho pevnosti.   Přiblížím vám...

Proč nepřichází úspěch a proč máte mizerné výsledky

Vaše očekávání se nenaplnilo. Čekali jste úspěch a skvělé výsledky. Místo snadného výdělku přišlo zklamání a pocit zmaru. Možná zklamání a pocit beznaděje zrovna prožíváte. Možná jste v obchodě už pár měsíců, půl roku nebo i déle a ono nic. Žádná změna, žádné nebo malé výsledky. Velké peníze jsou v nedohlednu. Zjišťujete, že ani žádná „brnkačka“ to...

Top 10 nejhůře obsazovaných pozic 2014

V úterý 10. června 2014 byly zveřejněny výsledky 9. ročníku každoročního průzkumu ManpowerGroup – Nedostatek lidí s potřebnou kvalifikací, který se zaměřuje na obsaditelnost konkrétních pozic vhodným uchazečem. Průzkum je prováděn každoročně jako součást pravidelného kvartálního průzkumu Manpower Index trhu práce a zaměstnavatelům byla položena otázka: Které z pozic jsou pro vás nejhůře obsaditelné vhodným uchazečem? Nejhůře...

Nejčastější chyby při komunikaci se zákazníkem.

Přemýšleli jste někdy nad tím, jak komunikujete se zákazníky? Jakým způsobem je oslovujete, jak s nimi jednáte?   Jak řešíte vzniklé konflikty a reklamace? Jedete podle zaběhané šablony stále stejně?  Držíte se stereotypu nebo metody SAJ (Stejné, ale jinak)? Řídit se připravenou šablonou je dobrý začátek. Vždy je výhodné sestavit si šablonu (skript) požadované komunikace se zákazníkem....

Klíčové obchodní a prodejní dovednosti jsou jako skládačka

Představte si obchodní a prodejní dovednosti jako skládačku. Každá dovednost je jeden dílek. S počtem dovedností, které ovládáte, roste i vaše úspěšnost prodeje. Vaše výsledky odpovídají vašim znalostem a jejich aplikování v praxi. Rozvojem a osvojením obchodních a prodejních dovedností dosáhnete lepších výsledků. Pouze na vás záleží, jak se budete zlepšovat. Obchod se dá přirovnat i ke...

Nejčastěji pokládaná otázka v I. čtvrtletí roku 2013.

Odhadnete, jaká otázka padala v tomto čtvrtletí nejčastěji? Byla to některá z těchto otázek? Jak kontaktovat zákazníky, jak najít zákazníky, jak zvýšit prodej, jak komunikovat se zákazníky, jaká je provize obchodního zástupce, jak zvládnout strach z odmítnutí, jak zdolat námitky? Ani jediná z výše zmíněných není nejčastější otázkou. Podle mé soukromé statistiky jednoznačně vede otázka: „Jaké produkty nebo...

Jsou důležitější znalosti nebo postoj obchodního zástupce?

Na toto téma se mezi odborníky vedou věčné diskuse. Jedna skupina je zastáncem znalostí, druhá skupina hájí postoj a osobnost prodávajícího. Z obou táborů padají argumenty, které potvrzují správnost názoru. Nejčastějším argumentem pro obhajobu znalostí jsou věty tohoto znění: „Musí znát produkt, který nabízí, aby prodal. Když neví, co prodává, nemůže prodat.“ Obhájci osobnosti a...