Štítek: komunikační dovednosti

Příběh o 6 (neuvěřitelných) dnech koučování

Příběh o 6 neuvěřitelných dnech koučování se začal psát v listopadu 2016, těmito slovy: „Hledám na příští rok pro jednoho z našich obchodních zástupců kouče, který s ním navštěvuje zákazníky, aby mu pomáhal se zdokonalit v prodeji respektive v komunikaci se zákazníky.“ Vyměnili jsme si několik emailů, ve kterých jsme vyjasnili představu a očekávání o průběhu...

Je lepší navolávání schůzek nebo jít raději na kliku?

Pohybujete se ve světě prodeje? To jste asi někdy zvažovali, co je lepší. Navolávání schůzek nebo jít přímo „na kliku“. Jít přímo „na kliku“ znamená, jít na neohlášenou, nedomluvenou schůzku, kde vás nikdo nečeká.  Ve firmách spíše platí, nejdřív si navolejte schůzky a potom se sejděte s potenciálním zákazníkem. Jenomže, v situaci, kdy nemáte s prodejem a...

Jak se stát skvělým obchodním zástupcem, který prodá komukoli cokoli

Prodat snadno, jednoduše a každému zákazníkovi, je snem většiny obchodních zástupců.  Měli jste to podobně? Splnilo se vaše očekávání o prodeji a balíku peněz, který snadno vyděláte? Jestli ano, tak jste světlou výjimkou a přijměte moji gratulaci. 90% obchodních zástupců je vystresovaných, uhoněných a frustrovaných z toho, že jim prodej nejde podle jejich představ. Během obchodní...

Proč se obchodním zástupcům nedaří sjednat schůzku po telefonu

Jaká je současná realita v kontaktování nových zákazníků? 90% obchodních zástupců nerado telefonuje na studené kontakty. Vedení firem jim to ani trochu neusnadňuje. Nového obchodního zástupce posadí k telefonu, aby obvolával nové potenciální zákazníky. Ať se otrká a získá zkušenosti. A jaký je výsledek? Nováček je psychicky na dně a schůzky domluvené nemá. Za to strach z telefonování...

Jak se dostat na schůzku, díky technice, kterou nikdo nepoužívá

Jak si dohodnout schůzku se zákazníkem, je věčné téma obchodníků. Dnes a denně obchodní zástupci řeší komu a jak zavolat, aby se mohli se zákazníkem sejít a prodat mu svůj produkt. Stovky jich prosedí dlouhé minuty i hodiny před telefonem, než se odhodlají vytočit jedno jediné číslo. Potom napjatě čekají, zda hovor volaný vezme. Telefon...

5 tipů, jak působit přesvědčivě na zákazníky

Ať už se snažíte zapůsobit na majitele firmy nebo nákupčího, aby si od vás objednal, musíte být přesvědčiví. Musíte působit sebejistě a profesionálně, i když se tak možná necítíte. Nejistotu a obavy nechte za dveřmi zákazníkovi kanceláře. Buďte přesvědčiví a více prodáte Jednoduše se to řekne, ale hůř dělá. Zejména, když s prodejem začínáte. Podobné je...

Jak překonat strach z odmítnutí a mít radost z každého obchodního jednání

Lidem se líbí práce obchodního zástupce a snaží se tuto pozici získat. Až se jim to povede, jsou nadšení a tetelí se blahem. S blížícím se termínem nástupu ztrácejí dřívější jistotu. V hlavě jim přibývají otázky a různá očekávání. Podepsáním pracovní smlouvy se oficiálně stanou obchodním zástupcem. A pak to přijde Má začít komunikovat se zákazníkem...

Jak pomocí slabých stránek zlepšíte prodejní výsledky?

Stále kolem sebe slyšíte, zaměřte se na své silné stránky a ty posilujte. Uvědomte si vaše slabé stránky, ale věnujte se rozvoji těch silných. Obecně je to sice pravda, ale proč v prodeji rozhoduje nejslabší stránka? Nejméně zvládnutá dovednost rozhoduje o prodejních výsledcích. Zrovna tak, jako nejslabší článek řetězu, rozhoduje o jeho pevnosti.   Přiblížím vám...

Jak moc tlačíte na zákazníky, aby koupili

V obchodní branži je to věčné téma a vždy se kolem něj vedou dlouhé diskuse. Mnohdy se s diskuse vyostří. Vedoucí týmů vyžadují od obchodních zástupců vetší tlak na zákazníky, aby se zvýšily prodeje. Obchodní zástupci na zákazníky více tlačit nechtějí, aby o ně nepřišli. Tvrzení vedoucích týmů i obchodních zástupců jsou z jejich pohledu oprávněná. Pojďme...

Syndrom debilního zákazníka – 1. část

Denně se necháváme ovlivňovat obecným přesvědčením, že všichni spěchají, nikdo nemá na nic čas. Pokud přijmete tuto hru i vy při prodeji, čeká na vás stres, únava a pocit, že stále něco musíte a nestíháte. Odtud už je jenom krůček k syndromu debilního zákazníka.  Nemáte tušení, o co jde? Malá nápověda. Dříve se říkalo: „Náš zákazník,...