Štítek: prodej

Je lepší navolávání schůzek nebo jít raději na kliku?

Pohybujete se ve světě prodeje? To jste asi někdy zvažovali, co je lepší. Navolávání schůzek nebo jít přímo „na kliku“. Jít přímo „na kliku“ znamená, jít na neohlášenou, nedomluvenou schůzku, kde vás nikdo nečeká.  Ve firmách spíše platí, nejdřív si navolejte schůzky a potom se sejděte s potenciálním zákazníkem. Jenomže, v situaci, kdy nemáte s prodejem a...

Automatické slevy jsou jako mor. Málokdo je přežije

Možná je trochu tvrdé srovnávat automatické slevy a mor, který uměl zlikvidovat tisícová města a vyhladit nejedno lidské pokolení. Dříve se šířil nekontrolovaně mor, dnes to jsou automatické slevy.   Je to paradox Na jedné straně majitelé firem a obchodní zástupci naříkají, že málo prodávají, že je v jejich oboru veliká konkurence a že nevědí, jak...

Proč nepřichází úspěch a proč máte mizerné výsledky

Vaše očekávání se nenaplnilo. Čekali jste úspěch a skvělé výsledky. Místo snadného výdělku přišlo zklamání a pocit zmaru. Možná zklamání a pocit beznaděje zrovna prožíváte. Možná jste v obchodě už pár měsíců, půl roku nebo i déle a ono nic. Žádná změna, žádné nebo malé výsledky. Velké peníze jsou v nedohlednu. Zjišťujete, že ani žádná „brnkačka“ to...

Jak moc tlačíte na zákazníky, aby koupili

V obchodní branži je to věčné téma a vždy se kolem něj vedou dlouhé diskuse. Mnohdy se s diskuse vyostří. Vedoucí týmů vyžadují od obchodních zástupců vetší tlak na zákazníky, aby se zvýšily prodeje. Obchodní zástupci na zákazníky více tlačit nechtějí, aby o ně nepřišli. Tvrzení vedoucích týmů i obchodních zástupců jsou z jejich pohledu oprávněná. Pojďme...

(Ne)chci slevu zadarmo

Na přelomu 20. a 21. století se za slevu z nákupu dokonce platilo. Strategie a práce se slevami byla v plenkách. Obchodníci se učili, jak se slevami zacházet, jak je používat. V této době, byly spotřebitelské slevy výhodný obchod pro všechny zúčastněné. Proto se ujala věta: „Nechci slevu zadarmo.“ Uběhlo 15 let a obchod se změnil. Zákazníci i...

Proč je 85 % obchodních zástupců zákazníky nepochopeno?

Mluvíte jazykem zákazníků? Rozumí vám vaši zákazníci? Říkáte, no jasně, ano.  V tom případě vám upřímně gratuluji. Patříte k 15% obchodních zástupců, kterým jejich zákazníci porozumí. 85 % obchodních zástupců neví, že nemluví řečí zákazníků. 85 % obchodních zástupců je zákazníky nepochopeno.  Zákazník se tváří, že všemu rozumí, i když nepochopil, co mu říkáte a vysvětlujete. Výsledkem je,...

Jak moc tlačíte na zákazníka, aby koupil?

Mnohé firmy mají strategii, maximální výši tržeb. Jak se často ve firmách plánuje? Každý rok Vám navýší plán předcházejícího roku o nějaká procenta. Dostanete měsíční plán a dělej, co umíš. Pokud se zvyšuje pouze plán, nelze zvyšovat obraty do nekonečna. Bez návaznosti na podporu prodeje a rozšíření nebo změnu sortimentu, dojdete do bodu stagnace nebo...

Jak se dříve prodávalo?

Po revoluci byl prodejní boom. Prodávalo se snad úplně všechno. Úplné začátky jsem nezažila, ale co jsem vyslechla od pamětníků, prožili úžasné období. Jak se prodávalo? Obchodníci byli v menšině a trh byl za 40 let vyhladovělý. Zákazníci ceny moc neřešili, všechny ovládla euforie, že si mohou koupit zboží, které do té doby bylo jenom...

Jak jednoduše zvýšit prodej?

 Jak obchodní zástupce zvýší prodej? Chcete zvýšit úspěšnost prodeje? Stává se Vám často, že neprodáte? Důvodů proč neprodáte je mnoho. Někdy jsou to drobnosti a maličkosti, které úspěšnému prodeji zabrání. Jindy úspěšnému prodeji zabrání hrubé chyby, kterých se obchodní zástupce dopustí. Jednou z mnoha chyb, kterých se obchodní zástupci dopouštějí, je prodej nekompetentní osobě.    ...