Štítek: zákazník

Jak jednat se zákazníkem? Tak, jak si zaslouží

Možná vás napadlo pořekadlo: „Na hrubý pytel hrubá záplata“. Zase ne tak úplně, i když by si to možná někteří zákazníci zasloužili. 🙂 Jenže vy jste za profesionála, tak se tak při jednání se zákazníkem musíte i chovat. Zákazníci jsou odlišní, proto je i každá schůzka a jednání jiné. A pokud si myslíte, že vás...

Tři dárky, které zvyšují prodeje a nic vás nestojí

V obchodě platí pravidlo, že se zákazník vrátí, když je spokojený. No jo, ale jak zařídit zákazníkovu spokojenost bez velkých nákladů? Poradím vám, nachystejte si tři dárky, které zvyšují prodeje. Máte je k dispozici a nic vás nestojí. Napadlo vás, co by to mohlo být? Čím potěšíte zákazníka, aby se cítil dobře a měl chuť přijít znovu?...

Jak (ne)ulovit nového zákazníka a proč je lepší pečovat o ty, které máme

Hon na nové zákazníky se opakuje stále dokola. Však to znáte. Někdo vám zavolá a vytrhne vás z práce. Vy jste podvědomě naštvaní, protože víte, že než se v myšlenkách dostanete do bodu, kde jste byli vyrušeni a ztratíte 20 min. Ten, kdo vám volá, si chce s vámi domluvit schůzku nebo se snaží prodat. Vy nemáte čas...

Jak moc tlačíte na zákazníky, aby koupili

V obchodní branži je to věčné téma a vždy se kolem něj vedou dlouhé diskuse. Mnohdy se s diskuse vyostří. Vedoucí týmů vyžadují od obchodních zástupců vetší tlak na zákazníky, aby se zvýšily prodeje. Obchodní zástupci na zákazníky více tlačit nechtějí, aby o ně nepřišli. Tvrzení vedoucích týmů i obchodních zástupců jsou z jejich pohledu oprávněná. Pojďme...

(Ne)chci slevu zadarmo

Na přelomu 20. a 21. století se za slevu z nákupu dokonce platilo. Strategie a práce se slevami byla v plenkách. Obchodníci se učili, jak se slevami zacházet, jak je používat. V této době, byly spotřebitelské slevy výhodný obchod pro všechny zúčastněné. Proto se ujala věta: „Nechci slevu zadarmo.“ Uběhlo 15 let a obchod se změnil. Zákazníci i...

Syndrom debilního zákazníka – 2. část

Syndrom debilního zákazníka si vytváříte pod vlivem stresu, nervozity z nestíhání úkolů a činností, které potřebujete zvládnout. Pokud jste v pohodě a pozitivně naladěni, zvládáte vše s lehkostí a bravurou. Když spěcháte, jste nervózní, vystresovaní, rozhodí vás každá maličkost. Stačí jeden zákazník, který zavolá a ptá se na věci, které jste mu vysvětlovali už stokrát. Pokud nezměníte...

Syndrom debilního zákazníka – 1. část

Denně se necháváme ovlivňovat obecným přesvědčením, že všichni spěchají, nikdo nemá na nic čas. Pokud přijmete tuto hru i vy při prodeji, čeká na vás stres, únava a pocit, že stále něco musíte a nestíháte. Odtud už je jenom krůček k syndromu debilního zákazníka.  Nemáte tušení, o co jde? Malá nápověda. Dříve se říkalo: „Náš zákazník,...

Také děláte změny pro dobro zákazníka?

Máte ve vašich propagačních materiálech věty typu: „Poskytujeme našim zákazníkům nejlepší služby. Pro naše zákazníky děláme maximum. Můžete se na nás spolehnout.“ Jaká je skutečnost? Chovají se firmy podle toho, co propagují?  Mám zkušenosti, že změny, které se konají pro „dobro zákazníka“ fungují většinou opačně. V bankách se pro „dobro zákazníků“ (klientů) krátí pracovní doba. Původně...

Kdy nové akvizice nestačí?

Máte zaběhané postupy, které opakujete stále dokolečka? Také pracujete jako stroje? Bezmyšlenkovitě, tak jak se jednou systém ve firmě nastavil? Rok, dva, pět někde i deset let. Vyplňujete kolonky, píšete reporty a statistiky. V práci strávíte většinu dne a vedení je spokojeno. Vše běží tak nějak samo, ze setrvačnosti. A najednou se začnou měnit čísla ve...

Jak moc tlačíte na zákazníka, aby koupil?

Mnohé firmy mají strategii, maximální výši tržeb. Jak se často ve firmách plánuje? Každý rok Vám navýší plán předcházejícího roku o nějaká procenta. Dostanete měsíční plán a dělej, co umíš. Pokud se zvyšuje pouze plán, nelze zvyšovat obraty do nekonečna. Bez návaznosti na podporu prodeje a rozšíření nebo změnu sortimentu, dojdete do bodu stagnace nebo...