Kategorie: Tipy a návody

Nepřesvědčujte zákazníky o vlastnostech produktů. Prodávejte jim jejich splněné přání a sny.

Nepřesvědčujte zákazníky o vlastnostech vašich produktů. Místo toho zákazníkům prodejte jejich splněná přání, touhy, sny a vize. Už slyším, jak někteří obchodní zástupci říkají no to je přece jasné. Možná, ale většina to nedělá. Díky tomu, mají problém domluvit si schůzku a dostat se na jednání se zákazníkem. Sjednat schůzku telefonem je stále složitější, protože...

Obchodní zástupci se brání. Nechceme být cvičené opičky. Chceme být jiní.

Znáte to. Ve firmě nejde vše, jak by mělo jít. Majitel přemýšlí nad tím, co je potřeba změnit nebo udělat jinak, aby byla firma ve zisku. Jako první, si posvítí na obchodní zástupce a jejich obraty. Běžná reakce obchoďáků je brblání, „frflání“ a negativní reakce na větší zájem o jejich prodejní výsledky. Znám to z vlastní...

2 největší problémy obchodních zástupců. Některé firmy o nich nevědí.

Dostat se na schůzku a efektivita prodeje, jsou 2 největší problémy obchodních zástupců. Nejdříve mají obchodní zástupci problém, se sjednáním schůzky. A až se na schůzku dostanou, nedaří se jim prodat, tak často jak by chtěli. Opakovaně dostávám otázku: „Jak si mám sjednat schůzku, přeci nemůžu jen tak někam zavolat nebo tam přijít? Vzápětí tazatel...

Je lepší navolávání schůzek nebo jít raději na kliku?

Pohybujete se ve světě prodeje? To jste asi někdy zvažovali, co je lepší. Navolávání schůzek nebo jít přímo „na kliku“. Jít přímo „na kliku“ znamená, jít na neohlášenou, nedomluvenou schůzku, kde vás nikdo nečeká.  Ve firmách spíše platí, nejdřív si navolejte schůzky a potom se sejděte s potenciálním zákazníkem. Jenomže, v situaci, kdy nemáte s prodejem a...

Jak se zbavit strachu z odmítnutí a vyhnout se mu, jednou pro vždy?

Představte si, že už nemusíte řešit, jak se zbavit strachu z odmítnutí. Jak se mu jednou pro vždy vyhnete a nebudete opakovaně prožívat stres z toho, že zase od zákazníků uslyšíte NE. Děkuji, nechci.  Ještě si to rozmyslím. Konkurence je levnější a další podobné výmluvy, které mají dnešní zákazníci dokonale zvládnuté. Jaké to je? Jak se cítíte?...

Okurková sezóna, mýtus nebo výmluva

Říká se, že prázdniny jsou okurková sezóna. Je to mýtus nebo výmluva? Fakt, je ten, že některé firmy mají prodejní špičku, jiné „okurkovou sezónu“.  Ať se nám to líbí nebo ne, obchod funguje ve vlnách. Ovlivňuje ho i roční období a sezónnost. Některé měsíce padají prodejní rekordy. Jindy jste rádi, že uděláte průměrnou tržbu. A...

Automatické slevy jsou jako mor. Málokdo je přežije

Možná je trochu tvrdé srovnávat automatické slevy a mor, který uměl zlikvidovat tisícová města a vyhladit nejedno lidské pokolení. Dříve se šířil nekontrolovaně mor, dnes to jsou automatické slevy.   Je to paradox Na jedné straně majitelé firem a obchodní zástupci naříkají, že málo prodávají, že je v jejich oboru veliká konkurence a že nevědí, jak...

Jak prodávat služby, jako na běžícím pásu

Myslíte si, že prodávat služby je mnohem těžší než prodávat produkty? Pak je tento článek určen právě vám. Jak prodávat nehmotné produkty, to znamená, jak prodávat služby, si můžete přečíst i v článku „Jak prodávat nehmotné produkty“. Proč tento článek píšu? Díky paní Evě a jejím emailu. Před 14 dny, mi přišla od Evy tato reakce...

Jak jednat se zákazníkem? Tak, jak si zaslouží

Možná vás napadlo pořekadlo: „Na hrubý pytel hrubá záplata“. Zase ne tak úplně, i když by si to možná někteří zákazníci zasloužili. 🙂 Jenže vy jste za profesionála, tak se tak při jednání se zákazníkem musíte i chovat. Zákazníci jsou odlišní, proto je i každá schůzka a jednání jiné. A pokud si myslíte, že vás...

Je plánování ztráta času

Často slyším, že si něco naplánujete a stejně to nikdy nevyjde. Stejně tak, že je plánování ztráta času. Plánování je na nic. Jak to máte vy? Plánujete? Má smysl v dnešní době něco plánovat? Osobně si myslím, že je důležité mít plán, pokud máte nějaký cíl. S plánem je to jako s navigací. Navigaci využijete pouze v okamžiku, kdy...