Kategorie: Vztahy

Jsou důležitější znalosti nebo postoj obchodního zástupce?

Na toto téma se mezi odborníky vedou věčné diskuse. Jedna skupina je zastáncem znalostí, druhá skupina hájí postoj a osobnost prodávajícího. Z obou táborů padají argumenty, které potvrzují správnost názoru. Nejčastějším argumentem pro obhajobu znalostí jsou věty tohoto znění: „Musí znát produkt, který nabízí, aby prodal. Když neví, co prodává, nemůže prodat.“ Obhájci osobnosti a...

Máte obchodního ducha?

Někdo ho má, někdo ne. Mnozí prodejci hledají různé fígle, jak přivést zákazníky. Firmy platí reklamy, aby na sebe upoutaly, a když k nim zákazník přijde, nechají ho odejít s prázdnou. Předpokládala bych, že v době, kdy se stále víc mluví o poklesu prodeje, má obchodního ducha každá firma. Opak je pravdou. Stále to nechápu,...

Když zákazníci pláčou.

Stalo se Vám někdy, že jste rozplakali Vaše zákazníky? Mně ano. Asi si říkáte, co jsem jim provedla? Žádná „levota“ v tom není. Poprvé jsem měla „tu čest“ asi před dvěma lety. Jeden z mých dlouholetých zákazníků se rozhodl, že ukončí svoji činnost a firmu prodá. Učinil, podle svého rozhodnutí. Trvalo to asi 2–3 měsíce....

Jak komunikovat se zákazníky?

Komunikace se zákazníky otevírá dveře úspěšnému prodeji. Mnoho obchodních jednání končí fiaskem, protože obchodní zástupce komunikaci podcení. Mnozí prodejci si nevšímají řeči těla zákazníka, a proto nemohou podle ní přizpůsobit vedení obchodního rozhovoru. Minimálně rozlišujte komunikaci se zákazníky ve skupinách: Potencionální zákazník Nový zákazník Stálý zákazník Výhodou je, že celá skupina zákazníků komunikuje podobně. Mají...

Ignorujete lidi kolem sebe?

Jste stejní, jako vaše okolí? Potkáte sousedy a nestojí vám ani za pozdrav? Chováte se podobně i při práci obchodního zástupce? Zákazníci vás zajímají pouze při objednávce či obchodním rozhovoru? Je to vaše volba, ale přicházíte o zákazníky a provizi. Jak je to možné? Neznalostí problémů a potřeb potencionálních zákazníků si sami zavíráte možnost úspěšně...

Proč budovat svoji značku?

Dobré jméno firmy otevírá dveře potencionálním zákazníkům. Také si raději zvolíte provedení dané služby od firmy, která má dobré jméno a její značka je spojena s kvalitou. U obchodních zástupců to funguje stejně, ale vy si potřebujete vybudovat dobré značky dvě. První značkou je firma, kterou zastupujete a tou druhou značkou je vaše jméno. Obě...

Kazíte pověst obchodním zástupcům?

Divná otázka? Tak trochu, ale není od věci. Mnoho lidí má na obchodní zástupce negativní názor. Upřímně řečeno, nedivím se. Každý z nás se pravděpodobně setkal s obchodním zástupcem, který nám chtěl něco vnutit. Nedbal na naše odmítání a byl neodbytný. Díky profesi obchodního zástupce si tyto „nabídky“ někdy vychutnám. Užívám si snažení druhých, prodat za každou...

Jak sladit práci a osobní život obchodního zástupce?

Dobrá otázka. Někdy to je velký oříšek. Jak sladit práci obchodního zástupce s jeho soukromím? Je to snadné nebo složité? Na rovinu přiznávám, někdy utrpí osobní život někdy to je práce. Záleží na subjektivním pocitu, co je v ten daný okamžik důležitější. Nejsložitější je vždy začátek. Když začínáte v jakékoliv práci, netušíte, jak se vyvinou...

Obchodní zástupce a strategie win x win.

Znáte strategii win x win? Možná jste se setkali s pojmem výhra x výhra, který se také používá. V zásadě je důležitý princip, nikoli pojmenování strategie. Pod pojmem strategie win x win nebo výhra x výhra, si pravděpodobně dovedete představit způsob a výsledek obchodního jednání. Z pohledu obchodního zástupce a zákazníka jde o uzavření obchodu,...

Nenávidíte Vaši konkurenci?

Využijte ji ve Váš prospěch. Konkurence je důležitou součástí našich životů. Můžete ji nenávidět nebo ji můžete využívat. Nebýt konkurence, nepohnete se z místa. Odmalička stále o něco soupeříte, ve školce o hračky, ve škole o přízeň kamarádů, ve sportu o medaile, v obchodě o zákazníka. Konkurence a konkurenční prostředí Vás nutí přemýšlet nad novými...