Syndrom debilního zákazníka – 2. část

STOP hand-310972_1280Syndrom debilního zákazníka si vytváříte pod vlivem stresu, nervozity z nestíhání úkolů a činností, které potřebujete zvládnout. Pokud jste v pohodě a pozitivně naladěni, zvládáte vše s lehkostí a bravurou. Když spěcháte, jste nervózní, vystresovaní, rozhodí vás každá maličkost.

Stačí jeden zákazník, který zavolá a ptá se na věci, které jste mu vysvětlovali už stokrát. Pokud nezměníte systém práce a stále budete ve stresu, pozvolna vás začnou „otravovat“ všichni zákazníci, kteří potřebují řešit svoje problémy.

Učím obchodní zástupce, nejdříve vybudovat vztahy a důvěru se zákazníky, potom prodávat. Představte si, jak budujete vztah a důvěru s člověkem, který vás otravuje. Je to možné? Není.

Jak se bránit vzniku syndromu debilního zákazníka?

  • Přestaňte spěchat – plánujte
  • Přestaňte činnosti odkládat – prokrastinovat
  • Přiřaďte činnostem prioritu podle důležitosti a ty udělejte
  • Delegujte – i obchodní zástupce může delegovat spoustu činností na druhé
  • Těšte se na zákazníky – buďte rádi, že vám zákazníci volají

Zamyslete se nad tím, kde hledáte radu nebo pomoc, když jste v nouzi. No přece                  u důvěryhodného zdroje. Obrátíte se s důvěrou na někoho, o kom si myslíte, že vám může pomoci a je příjemný.

Zákazníci to mají stejně. Důvěřují vám. Proto se na vás obracejí a žádají o pomoc. Věří, že jim pomůžete, že je na vás spolehnutí, že je nenecháte na holičkách.

Věřte, že někteří zákazníci v sobě svádějí obrovský boj. Volat, nevolat. Zákazník vás nechce obtěžovat. No jo, ale potřebuje to vyřešit. Riskne to. Vyťuká vaše číslo a s bušícím srdcem čeká, jestli to zvednete a jak budete reagovat.   Vaše reakce rozhodne, zda budete mít spokojeného zákazníka, nebo o zákazníka přijdete.

Snažte se vaše zákazníky zbavit strachu z toho, že vás žádají o pomoc. Naučte je, ať se na vás kdykoliv obrátí, že jste tu pro ně. Pravidelně zákazníkům připomínejte, že vám mohou volat.

call-15924Od svých zákazníků jsem vždy odcházela se slovy: „Přijedu tehdy a tehdy. Kdyby něco, zavolejte. Od toho jsem tady“. Slova jsem ještě doprovodila gestem ruky, jako když telefonuji.

Mějte zákazníky rádi, nejen když od vás kupují, ale i když potřebují poradit. Líbí se vám článek, sdílejte ho.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 19 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *