Varování. Jak (ne)prodávat.

Jak prodávat, je námětem mnoha diskuzí. Nejdůležitějších je prvních 5 -10 vteřin, kdy si Váš zákazník o Vás udělá obrázek, co jste zač. Toto pravidlo by měl znát každý obchodní zástupce.

Bohužel, opak je pravdou.

Na jednu stranu usilovně přemýšlíte, jak nejlépe prodávat, jak zvýšit tržby.

Potom si školáckou chybou zabouchnete dveře.

Popíši Vám osobní zkušenost. Přihodilo se to v maloobchodní prodejně.

Kdyby scénu někdo nafilmoval, mohla sloužit jako ukázka, jak (ne)prodávat.

Představte si.

Jedna prodavačka obsluhuje zákaznici, s vedoucí dokončujeme objednávku. Téměř jsem na odchodu, když se do prodejny vřítí obchodní zástupkyně.

Desky pod paží, hlasitě říká, že tu dlouho nebyla, ale když už jede kolem, tak se stavila. Za chůze vytahuje propagační materiály. Nutí je k nahlédnutí prodavačce, která ještě něco vysvětluje zákaznici. Zákaznice naštěstí prodejnu opouští.

Paní „Hlasitá“ obchodní zástupkyně, dále pokračuje ve svém monologu.

Všechny nás důrazně upozornila, že cesta do tohoto velkého a odporného města je hrozná.

Byla jsem v Ostravě, jsou tam i pěkná místa. Stačí se dívat a hlavně „vidět“.

Jezdit mezi tramvajemi je pro paní „Hlasitou“ také hrozné. A ještě, že Brno, má ty hrozné tramvaje taky. Jsem původem z Brna, tak vtipně nadhazuji, že v Brně jezdí „šaliny“ a ne tramvaje.

Místo pousmání vyletělo z úst paní „Hlasité“:

„V Brně jsou nejhorší řidiči, arogantní debilové, kteří mě nechtějí nikdy pustit z vedlejší silnice“.

Užasle jsme s prodavačkami, na sebe zíraly.

Nevydržela jsem to a upozornila paní „Hlasitou“, že by měla vážit slova.

Reakce žádná, rozjetá paní „Hlasitá“ líčí svoje zážitky dál. Nedalo mi to, musela jsem se zeptat odkud je. Nebyla z Prahy, jak mě nejdříve napadlo. Kupodivu byla z Hodonína, malého města na Jižní Moravě. To vysvětlovalo její řidičské problémy.

Co se dělo dál nevím, raději jsem se rozloučila a odešla. Byl to i tak, opravdu silný zážitek. Troufám si tvrdit, že v této prodejně, paní „Hlasitá“ dlouho nic neprodá.

Postřehli jste, kolika neodpustitelnými chybami si zabouchla dveře k prodeji?

  • Správně říkáte katastrofální vstup.
  • Je netrpělivá, skáče do hovoru prodavačky se zákaznicí.
  • Nepředstaví se a hned uráží město, kde obě vedoucí i prodavačka bydlí. Tím pádem uráží i jejich osobnost. Obě získají okamžitě obranný postoj.
  • Urážky pokračují, paní „Hlasitá“ nereaguje na upozornění, že má vážit slova.
  • Jasně tím dává najevo, že neposlouchá své okolí.
  • Mluví a mluví o sobě a svých problémech.
  • Nedává vedoucí žádný prostor k hovoru, aby se mohly jakkoliv vyjádřit.

Jak má obchodní rozhovor vypadat, najdete v Manuálu úspěšného obchodního zástupce.  🙂

Inspiroval vás článek nebo pobavil? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 19 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *