Verbální komunikace a různé úhly pohledu.

Pomocí verbální komunikace jste spojeni se svým okolím, vaší komunitou. Co bychom byli bez komunikace. Verbální i nonverbální komunikace, vytváří pouta mezi lidmi. Pomocí slov a gest, byly rozpoutány války i uzavřen mír. Příroda vám dala tento úžasný dar, možnost dorozumět se, vyjádřit vaše pocity, vnímat a porozumět druhému.

Co ve vašich očích znamená verbální komunikace? Skvělý nástroj pro spojení se světem nebo vás komunikace obtěžuje a máte pocit, že je zbytečná? Pokud považujete komunikaci za zbytečnost, čtete tyto řádky asi omylem.

Proč je verbální komunikace důležitá?

Za vydatného přispění verbální komunikace, můžete doladit situace, které každý chápe jinak. Vždy máte možnost dívat se na věci různými pohledy. Vždy máte na výběr, jak se rozhodnout, jak pochopit slova, která na vás komunikuje někdo jiný. Každý z vás má jiné prožitky a osobní zkušenosti, které formují váš pohled na svět. Podle nich se chová i podvědomí, které vysílá myšlenky a utváří z nich váš reálný obraz světa.

Z pohledu obchodního zástupce je potřebné dobře komunikovat na všech úrovních.

  • Komunikace se zákazníkem-zajímejte se o jeho potřeby, ptejte se otevřenými otázkami, poslouchejte a buďte empatičtí (vciťte se do myšlení zákazníka)
  • Komunikace s kolegy-mluvte o všem, co vám při práci může pomoc, vzájemně využívejte vaše zkušenosti, poraďte si fungující postupy.
  • Firemní komunikace-bývá nejslabším článkem řetězu. Celkem často panuje názor, že vás určité věci nemusejí zajímat, že od toho je tu vedení. Nejdříve se vás nikdo na vaše názory neptá. Případné důsledky a dopady na zákazníky jsou opomenuty. Když dojde na „lámání chleba“, tak se vedení diví, proč k této situaci došlo. Přitom by stačilo pár slov, jiný úhel pohledu a nic by se nemuselo hasit.
  • Osobní komunikace-mluvte víc o ostatních než o sobě, nepoužívejte zápory. Na zápornou větu se odpovídá NE snadněji.

Zásady verbální komunikace:

  • Zajímejte se o druhé (víc poslouchejte, než mluvte).
  • Mluvte víc o druhých než o sobě.
  • Buďte empatičtí (vciťte se do potřeb zákazníka).
  • Buďte pozitivní a usmívejte se.
  • Pokládejte otevřené otázky (proč, jak, co, kde,kdy-nedá se na ně odpovědět ANO-NE).
  • Hledejte něco společného, snadněji navážete vztahy.
  • Vynechejte záporné otázky. (Nemáš čas? Nevíš kolik je hodin? Nepomohl byste mi?)

Dodržováním těchto zásad při komunikaci vše v pohodě zvládnete. Zajímá vás práce obchodního zástupce? Další postupy a obchodní dovednosti najdete v PDF knize: Nastartujte kariéru obchodního zástupce, snadno a chytře. Vyžádejte si ji zdarma.

Příspěvek byl publikován v rubrice Osobní rozvoj se štítky , . Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.