Klíčové obchodní a prodejní dovednosti jsou jako skládačka

Představte si klíčové obchodní a prodejní dovednosti jako skládačku. Každá dovednost je jeden dílek. S počtem dovedností, které ovládáte, roste i vaše úspěšnost prodeje. Vaše výsledky odpovídají vašim znalostem a jejich aplikování v praxi.

Rozvojem a osvojením obchodních a prodejních dovedností dosáhnete lepších výsledků. Pouze na vás záleží, jestli se budete zlepšovat nebo přešlapovat na místě.

Obchod se dá přirovnat i ke sportu.

Jsou sportovci, kteří plní tréninkové dávky s „odřenýma ušima“ a jejich výkony stagnují. A také jsou sportovci, říkejme jim  „profesionálové“, kteří si ještě po tréninku naloží něco na víc a jejich výkony jsou stále lepší.

Jdou krok za krokem za svým snem. Trénují tělo i mysl tak dlouho, až patří mezi nejlepší. 

Tito sportovci mají skvělé výsledky, protože jsou ochotni nejdřív dát a potom si vychutnávat pocit euforie. Dočasné (ne)pohodlí vymění za hymnu a zlatou medaili. Tito profesionálové, mají v sobě odvahu, vytrvalost a víru, že na té bedně budou stát a vychutnávat si nepopsatelné pocity štěstí.

V obchodní branži je to podobné.

Vzdělávání, trénink a rozvoj dovedností je jediná cesta mezi nejlepší a úspěšné obchodníky.

Chcete mít nové zákazníky a úspěšně prodávat?

Staňte se profesionálem.

Současný trh amatérům nesvědčí. Poskládejte si skládačku úspěšné obchodní a prodejní strategie.

Představte si nyní vaše současné aktivity a dosažené výsledky.

  • Kolik máte schůzek se zákazníky?
  • Jakým způsobem oslovujete nové zákazníky?
  • Jakou máte úspěšnost oslovení?
  • Kolikrát v měsíci musíte poslat e-mail, zvednout telefon? Kolik sjednáte schůzek?
  • Kolik obchodních jednání dotáhnete do finále?
  • Kdybyste si měli vybrat jednu obchodní nebo prodejní dovednost, která o 100 % zlepší vaše výsledky a efektivitu prodeje, která by to byla?

A teď si představte, že jste se zdokonalili v oslovení zákazníků a díky tomu jste zlepšili i  vedení obchodního rozhovoru. Nejenom, že se zvýší vaše efektivita při kontaktování zákazníků.

Rázem se zvýší i vaše úspěšnost v odhalení potřeb zákazníka i o 50 %. A jak se změní vaše úspěšnost prodeje, poskočí taky o 50 %? Možná jenom o 20 %, protože zatím ještě neumíte přesvědčit zákazníka, aby koupil právě od vás.

 

Spočítali jste si někdy, jak se mění vaše dosažené výsledky a výše provize při nárůstu nebo poklesu prodeje?

Za rok vám 10–35 % růst umožní na víc, třeba skvělou rodinnou dovolenou. Kam byste vyrazili? Do Alp? Nebo raději na Kanáry?

Se skládačkou Klíčových obchodních a prodejních dovedností zlepšíte svoje prodejní výsledky.

Doplníte si do ní i dílek – Kdo je můj zákazník? Ten vám pomůže lépe kontaktovat a oslovovat zákazníky. Ušetříte si mnoho času a mnohá odmítnutí. Výsledkem bude větší počet sjednaných obchodních schůzek, díky tomu i větší provize.

Rozvíjejte své dovedností a zvýšíte svoji efektivitu a úspěšnost prodeje. To znamená, že za méně času více prodáte a vyděláte.

Doplňte si vaši skládačku obchodních dovedností o další dílky, které vyplní prázdná místa.  Díky tomu zvýšíte nejen efektivitu a úspěšnost prodeje, ale i vaše příjmy.

Poskládejte si krok za krokem skládačku úspěšného prodeje. 

Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 19 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře
  1. pepan mencl napsal:

    Líbí se mi přirovnání ke sportovců, ale přijde mi, že hodně lidí se spokojí s tím, že prochází s “odřenýma ušima” ;-) Asi se nechtějí zařadit k profesionálům. Připadá mi, jako když mají strach být lepší než jejich okolí a tím “vyčuhovat z řady”. Co si o tom myslíte?

    • K profesionálům by se asi lidé zařadit chtěli, brát jejich odměny také, ale ubrat ze svého pohodlí… však mám malou výplatu, co bych se snažil. Odhaduji, že 90% lidí to tak má.
      Však několik generací slyšelo:„Nevyčuhuj z řady. Drž pusu a krok. Z cizího krev neteče.“… Snaha být jiný se trestala. Po 25 letech se myšlení většiny lidí nezměnilo (bohužel), stále čekají až něco dostanou, až se něco samo stane, až se o ně někdo postará…
      Profesionálů vždy bylo málo. Pouze malá skupina populace je ochotna nejdříve dát a potom si vychutnat sladkou odměnu. :-)

  2. andrej marek napsal:

    S tím sportem souhlasím, většina třeba hokejových hvezd dosáhla úspěchu jenom tvrdou prací. Takový Wayne Gretzky třeba jako dítě trávil věškerý čas na rybníku za domem kde ho nemohli dostat z ledu :) Nikdo z nich v mládí nemyslel nato že bude jednou vydělávat miliony, chtěli jenom hrát hokej a být nejlepší.

    Dneska bohužel většina lidí čeká co se stane a kdo se postará. Kořeny toho jsou v socializmu ale řekněme si, skončil socializmus a máme tady tržní systém? Ani omylem, víme jak to funguje v státe, že “úspěšní” jsou ti co mají kontaktky na rozdělování dotací a státních peněz. Taktéž ve většině mezinárodních korporací funguje pravidlo nebýt moc vepředu protože to stéjné nikdo nedocení a hlavně nezaplatí ani příliš v zadu jinak propadněš. Pak když člověk zjistí jak si top management pozakládal s.r.o. na dodávky dílu a služeb a povyhazoval kmenové zaměstnance jen aby se víc nabalil (mám osobní zkušenost) tak je pak težké čekat od lidí že budou myslet pozitivně. Další pozitivní faktor v tomto státe jsou daně a odvody…víc se snaž ať ťe múžeme víc ošklubat… V tomto prostředí které tu vládne je těžké čekat většina lidí vezme svůj osud do svých rukou. Každopádne, to by bylo to co by nejvíce vyděsilo politiky. Oni potřebují hloupý národ který bude sedět a čekat co se stane.

    Tím nechci říct že to je beznádejne, to bych nedělal co delám. Chce to jen velkou vnitřní sílu kterou né každy v sobě má.

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů