Kategorie: Na zamyšlení

Patří laskavost a pochopení obchodního zástupce do jeho práce v 21století

Proč zmiňuji zrovna laskavost a pochopení obchodního zástupce? Patří tyto dovednosti do prodeje? Vždyť máme 21. století. Odevšad na nás vyskakují informace o digitalizaci, automatizaci, průmyslu 4.0 a ztrátě pracovních pozic. Jeden by se z toho rozklepal strachy, že přijde o práci. Jak to tedy všechno souvisí s pozicí a prací obchoďáka? Velmi. Podle mého soudu o svém osudu rozhodne přímo samotný obchodní zástupce....

7 klíčových důvodů, proč má smysl plánovat a proč je nedokonalý plán lepší než žádný plán

Než vám řeknu 7 klíčových důvodů, proč má smysl plánovat, podívejme se, co se děje když plán nemáte. Pro jednoduchý příklad zabrousíme do sportu. Představte si, že jste se rozhodli, že začnete běhat. Ze svého rozhodnutí máte dobrý pocit. Vyrážíte poprvé ven, aniž byste tušili, kolik km uběhnete a co s vámi běh udělá. Nebudu rozebírat, jestli odpadnete...

Jak za 3 minuty prodáte 3 x víc i bez speciální prodejní techniky?

Jak prodáte 3 x víc i bez speciální prodejní techniky? Někdy stačí být teď a tady, využít přítomného okamžiku a sledovat dění kolem sebe. A …použít v praxi. Někdy stačí položit správnou otázku …   Byla jsem v trafice a vyslechla tento prodejní rozhovor. Čekala jsem, než prodavačka obslouží zákaznici přede mnou, která si přišla pro cigarety. Zákaznice chtěla, běžnou značku cigaret,...

Místo pochopení a zákaznické péče přišlo šlehnutí bičem.

Do stejného servisu jezdím s auty víc jak 15 let. Když jsem potřebovala něco na autě zkontrolovat nebo opravit, zvedla jsem telefon, zavolala a vždycky jsme se na termínu domluvili. Tentokrát to bylo jinak. Místo pochopení a zákaznické péče přišlo nečekané šlehnutí bičem. Vůbec mě nenapadlo, že by se mi toto mohlo stát. Chápu, že občas má každý z nás špatnou...

Nepřesvědčujte zákazníky o vlastnostech produktů. Prodávejte jim jejich splněné přání a sny.

Nepřesvědčujte zákazníky o vlastnostech vašich produktů. Místo toho zákazníkům prodejte jejich splněná přání, touhy, sny a vize. Už slyším, jak někteří obchodní zástupci říkají no to je přece jasné. Možná, ale většina to nedělá. Díky tomu, mají problém domluvit si schůzku a dostat se na jednání se zákazníkem. Sjednat schůzku telefonem je stále složitější, protože obchodní zástupci opakují stejné...

Obchodní zástupci se brání. Nechceme být cvičené opičky. Chceme být jiní.

Znáte to. Ve firmě nejde vše, jak by mělo jít. Majitel přemýšlí nad tím, co je potřeba změnit nebo udělat jinak, aby byla firma ve zisku. Jako první, si posvítí na obchodní zástupce a jejich obraty. Běžná reakce obchoďáků je brblání, „frflání“ a negativní reakce na větší zájem o jejich prodejní výsledky. Znám to z vlastní zkušenosti, taky se mně nelíbilo,...

K čemu platit školení a kurzy? Když všechno najdete na internetu

Možná se ptáte, jestli má smysl jít na nějaké školení nebo udělat online kurz? Z mého pohledu jednoznačně ano. Totéž bych vám řekla i před 20 lety, kdy jsem k obchodu poprvé přičichla. Jako začínající obchodní zástupce, jsem byla šťastná, když jsem se po roce dostala na první školení. Do té doby, jsem prodávala stylem pokus omyl. Nikdo mi nic neřekl...

2 největší problémy obchodních zástupců. Některé firmy o nich nevědí.

Dostat se na schůzku a efektivita prodeje, jsou 2 největší problémy obchodních zástupců. Nejdříve mají obchodní zástupci problém, se sjednáním schůzky. A až se na schůzku dostanou, nedaří se jim prodat, tak často jak by chtěli. Opakovaně dostávám otázku: „Jak si mám sjednat schůzku, přeci nemůžu jen tak někam zavolat nebo tam přijít? Vzápětí tazatel dodává. „Když už jsem...

Je lepší navolávání schůzek nebo jít raději na kliku?

Pohybujete se ve světě prodeje? To jste asi někdy zvažovali, co je lepší. Navolávání schůzek nebo jít přímo „na kliku“. Jít přímo „na kliku“ znamená, jít na neohlášenou, nedomluvenou schůzku, kde vás nikdo nečeká.  Ve firmách spíše platí, nejdřív si navolejte schůzky a potom se sejděte s potenciálním zákazníkem. Jenomže, v situaci, kdy nemáte s prodejem a navoláváním schůzek zkušenosti, je...

Jak se zbavit strachu z odmítnutí a vyhnout se mu, jednou pro vždy?

Představte si, že už nemusíte řešit, jak se zbavit strachu z odmítnutí. Jak se mu jednou pro vždy vyhnete a nebudete opakovaně prožívat stres z toho, že zase od zákazníků uslyšíte NE. Děkuji, nechci.  Ještě si to rozmyslím. Konkurence je levnější a další podobné výmluvy, které mají dnešní zákazníci dokonale zvládnuté. Jaké to je? Jak se cítíte? Jak se...