Kategorie: Vzdělání

7 klíčových důvodů, proč má smysl plánovat a proč je nedokonalý plán lepší než žádný plán

Než vám řeknu 7 klíčových důvodů, proč má smysl plánovat, podívejme se, co se děje když plán nemáte. Pro jednoduchý příklad zabrousíme do sportu. Představte si, že jste se rozhodli, že začnete běhat. Ze svého rozhodnutí máte dobrý pocit. Vyrážíte poprvé ven, aniž byste tušili, kolik km uběhnete a co s vámi běh udělá. Nebudu rozebírat,...

Jak oslovit 4 x méně zákazníků a domluvit si 3 x více schůzek?

Může to být i váš příběh.  Paní Dana se s vedením firmy domluvila, že bude obchodníkům navolávat schůzky s klienty a z uzavřených obchodů bude mít provizi. Vše vypadalo lákavě a Dana byla nadšená, že bude mít peníze. Začala, telefonovat. Jenomže, její očekávání se nenaplnilo. 1) Daně nikdo nedal potřebné informace, které by jí se sjednáním...

Nepřesvědčujte zákazníky o vlastnostech produktů. Prodávejte jim jejich splněné přání a sny.

Nepřesvědčujte zákazníky o vlastnostech vašich produktů. Místo toho zákazníkům prodejte jejich splněná přání, touhy, sny a vize. Už slyším, jak někteří obchodní zástupci říkají no to je přece jasné. Možná, ale většina to nedělá. Díky tomu, mají problém domluvit si schůzku a dostat se na jednání se zákazníkem. Sjednat schůzku telefonem je stále složitější, protože...

Obchodní zástupci se brání. Nechceme být cvičené opičky. Chceme být jiní.

Znáte to. Ve firmě nejde vše, jak by mělo jít. Majitel přemýšlí nad tím, co je potřeba změnit nebo udělat jinak, aby byla firma ve zisku. Jako první, si posvítí na obchodní zástupce a jejich obraty. Běžná reakce obchoďáků je brblání, „frflání“ a negativní reakce na větší zájem o jejich prodejní výsledky. Znám to z vlastní...

Příběh o 6 (neuvěřitelných) dnech koučování

Příběh o 6 neuvěřitelných dnech koučování se začal psát v listopadu 2016, těmito slovy: „Hledám na příští rok pro jednoho z našich obchodních zástupců kouče, který s ním navštěvuje zákazníky, aby mu pomáhal se zdokonalit v prodeji respektive v komunikaci se zákazníky.“ Vyměnili jsme si několik emailů, ve kterých jsme vyjasnili představu a očekávání o průběhu...

K čemu platit školení a kurzy? Když všechno najdete na internetu

Možná se ptáte, jestli má smysl jít na nějaké školení nebo udělat online kurz? Z mého pohledu jednoznačně ano. Totéž bych vám řekla i před 20 lety, kdy jsem k obchodu poprvé přičichla. Jako začínající obchodní zástupce, jsem byla šťastná, když jsem se po roce dostala na první školení. Do té doby, jsem prodávala stylem pokus omyl....

2 největší problémy obchodních zástupců. Některé firmy o nich nevědí.

Dostat se na schůzku a efektivita prodeje, jsou 2 největší problémy obchodních zástupců. Nejdříve mají obchodní zástupci problém, se sjednáním schůzky. A až se na schůzku dostanou, nedaří se jim prodat, tak často jak by chtěli. Opakovaně dostávám otázku: „Jak si mám sjednat schůzku, přeci nemůžu jen tak někam zavolat nebo tam přijít? Vzápětí tazatel...

Jak se zbavit strachu z odmítnutí a vyhnout se mu, jednou pro vždy?

Představte si, že už nemusíte řešit, jak se zbavit strachu z odmítnutí. Jak se mu jednou pro vždy vyhnete a nebudete opakovaně prožívat stres z toho, že zase od zákazníků uslyšíte NE. Děkuji, nechci.  Ještě si to rozmyslím. Konkurence je levnější a další podobné výmluvy, které mají dnešní zákazníci dokonale zvládnuté. Jaké to je? Jak se cítíte?...

Automatické slevy jsou jako mor. Málokdo je přežije

Možná je trochu tvrdé srovnávat automatické slevy a mor, který uměl zlikvidovat tisícová města a vyhladit nejedno lidské pokolení. Dříve se šířil nekontrolovaně mor, dnes to jsou automatické slevy.   Je to paradox Na jedné straně majitelé firem a obchodní zástupci naříkají, že málo prodávají, že je v jejich oboru veliká konkurence a že nevědí, jak...

Jak prodávat služby, jako na běžícím pásu

Myslíte si, že prodávat služby je mnohem těžší než prodávat produkty? Pak je tento článek určen právě vám. Jak prodávat nehmotné produkty, to znamená, jak prodávat služby, si můžete přečíst i v článku „Jak prodávat nehmotné produkty“. Proč tento článek píšu? Díky paní Evě a jejím emailu. Před 14 dny, mi přišla od Evy tato reakce...