head>
Představte si, že už nemusíte řešit, jak se zbavit strachu z odmítnutí. Jak se mu jednou pro vždy vyhnete a nebudete opakovaně prožívat stres z toho, že zase od zákazníků uslyšíte NE. Děkuji, nechci. Ještě si to rozmyslím. Konkurence je levnější a další podobné výmluvy, které mají dnešní zákazníci dokonale zvládnuté.
Jaké to je? Jak se cítíte? Jak se změnily vaše pocity? Zbavili jste se napětí a nervozity? Jste více uvolnění a v pohodě? Fajn. Teď si představte, jak komunikujete se zákazníkem. Jak vám to jde, jak se vám prodává, když nejste svázaní strachem z odmítnutí. Strachem z toho, že neprodáte?
Je vaše představa podobná? Schůzka je příjemná. Obchodní rozhovor směřuje k uzavření objednávky, zákazník má pár námitek. Chce se jen ujistit, že všechno klapne, tak jak jste mu slíbili. Dokonce si schůzku užíváte a těšíte se na další setkání se zákazníky i když víte, že 100% úspěšnost v prodeji neexistuje.
Pokud se chcete zbavit strachu z odmítnutí, přestat se bát, že uslyšíte ne, připravte se na to, že se to nestane ze dne na den. Může to trvat několik měsíců i roků.
Záleží na mnoha okolnostech, které jsou u každého obchodního zástupce jiné. Na vaší hrdosti, cílevědomosti, odvaze i zkušenostem. Každý jsme jiný a musíme k tomu dozrát.
Vím jedno. Díky tomu, že jsem zdokonalovala své obchodní a prodejní dovednosti, strach z odmítnutí postupně ustupoval. Někdy se objevil v situaci, kdy jsem začala spolupracovat s jinou firmou a novými produkty.
Prvních pár dní přišly pochybnosti, jestli si neudělám ostudu. Zda se mi povede být v novém týmu obchodních zástupců mezi nejlepšími. Jak dlouho bude trvat, než se naučím vše potřebné o nových produktech. Jak rychle poznám myšlení a prodejní motivy této cílové skupiny zákazníků. Co se dělo v následujících dnech? Učila jsem se nové produkty, seznamovala se se zákazníky a tvořila si prodejní plán. Díky jasnému a ověřenému postupu, strach ze selhání a odmítnutí opět mizel.
Díky aktivitě a komunikaci se zákazníky, získáte větší jistou v odpovědích na jejich všetečné otázky. Budete-li zákazníky aktivně poslouchat, během 1-2 týdnů poznáte jejich nejčastější reakce, námitky. Díky tomu si můžete připravit odpovědi a způsoby jak v těchto situacích argumentovat. Výsledkem bude vaše zdravé sebevědomí a zvýšený počet uzavřených objednávek.
Nejdříve se naučte se strach z odmítnutí potlačit a soustředit se pouze na zákazníka. Jakmile budete jednat a vykonávat potřebné činnosti i navzdory strachu, přijde den, kdy zvednete telefon nebo vyrazíte mezi zákazníky bez strachu z odmítnutí.
Jak dlouho bude trvat, než se strachu z odmítnutí zbavíte jednou pro vždy? To bude záležet jenom na vás. Na tom, zda na jeho odbourání budete vědomě a dlouhodobě pracovat. Jestli budete zlepšovat své obchodní a prodejní dovednosti. V neposlední řadě na tom, jaký máte postoj k prodeji a celkově k životu. Protože být špičkový obchodního zástupce je nejenom práce, ale může být i váš životní styl.
Inspiroval vás tento článek? Pošlete ho pro inspirací i svým přátelům. Budu ráda i za vaše komentáře. :)