Řeč těla na vás prozradí i to, co nechcete.

Znáte neverbální komunikaci? Víte co znamenají zkřížené ruce na prsou?  Jak na Vás působí postoj s rukama v bok? Řeč těla a  neverbální komunikace nás provází celý život. Neverbální komunikaci můžete pozorovat nejen na lidech, ale i na zvířatech.

Řeč těla vnímáte daleko víc u zvířat než u lidí. Proč to tak je?

Člověk používá jako hlavní komunikaci verbální,  proto je řeč těla (neverbální komunikace) odsunuta více do pozadí. Při verbální komunikaci jste schopni řešit vše mnohem rychleji a přesněji, než nějakými posuňky, při neverbální komunikaci.

Oproti tomu, komunikace  člověk a zvíře není 100%, tak se neverbální komunikace zapojuje daleko více a vnímáme ji intenzivněji. Představte si výcvik psů a povely. Každý povel je vydán slovem (verbálně) a současně doplněn pohybem ( neverbálně) např. ruky. Pes tak reaguje na povel, i když je neverbální.

Při komunikaci mezi lidmi, podle řeči těla zjistíte, zda dotyčný mluví pravdu nebo si vymýšlí.

Odhalíte předstíraný zájem . Řeč těla Vám při jednáních a obchodech , prozradí i to, co protistrana nechce. Ale to stejné platí i opačně. Jednáte-li neupřímně, nechce se Vám, jste podráždění, ve stresu,  to vše na sebe prozradíte řečí těla.

Děti a mladí lidé na sebe neverbální komunikací prozradí nejvíce, mají nejvíce emocí. Jak člověk stárne více se ovládá, dává si pozor na mimiku,  na to co říká a jak gestikuluje. Např. u politiků téměř žádná gesta neuvidíte nebo jenom  náznaky. Jsou naučeni co mají dělat, jak se chovat, jak se tvářit, aby při projevech prozradili na sebe co nejméně. Naproti tomu z obličeje dítěte a jeho gestikulace se dozvíte téměř vše.

Naučte se řeč těla, Vaše efektivnost se zvýší.

Při obchodních jednáních Vám neverbální komunikace usnadní orientaci, jak rychle postupovat.  Zákazník Vám sám dá neverbálně signál, zda je už připraven koupit nebo má ještě nějaké nejasnosti. Odhalíte, zda jste zákazníka zaujali nebo ho nudíte.

Co se dozvíte z toho,  jak zákazník při jednání sedí?

  • Je zády opřený, dívá se někam před sebe – Vaše nabídka ho nezajímá.
  • Nakloní se dopředu, aby byl blíž – zpozorněl, zaujali jste ho
  • Zákazník si mne bradu – přemýšlí
  • Zkříží ruce na prsou a opře se zády o opěradlo – ztratil zájem dál pokračovat

Čím více umíte řeč těla číst a používat, tím je Vaše komunikace úspěšnější.

Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů