Jaká je práce ambulantního prodejce?

Hledáte práci obchodního zástupce a nabízejí Vám pozici ambulantního prodejce? Nevíte, co si představit, když se řekne ambulantní prodej? Má ambulantní prodejce šanci prodat?

Ambulantní prodej provází obchod odedávna. Se vznikem prvních kamenných obchodů, vznikla i potřeba obchody pravidelně zásobovat. Pro obchodníky bylo účelnější, vybrat si zboží přímo z vozu, než jezdit nakupovat k výrobcům. Ušetřili čas i peníze, mohli si dovolit rozšířit sortiment. Princip ambulantního prodeje se zachoval, ale mění technické provedení samotného prodeje.

Jako ambulantní prodejce dostanete dodávku, velikost se odvíjí od sortimentu a velikosti regionu. Dostanete notebook, tiskárnu, mobil, PDA, podle způsobu práce. Má-li firma, pro kterou pracujete, sklady v jiném regionu tak i vlastní sklad.

Činnosti, které máte zvládnout:

  • skladník (zajistit zboží – pro prodej z auta)
  • prodejce (objednávky, fakturace, reklamace)
  • obchodní zástupce (najít nové a pečovat o stávající zákazníky)
  • zásobovač (rozvést a dodat prodané zboží, doplnit propagační materiály)
  • plánovač (plánovat a organizovat si svoji činnost)

V zásadě se ambulantní prodej liší hlavně tím, že přicházíte každý den do kontaktu se zbožím, které prodáváte. Dodání zboží probíhá přímo z auta. Při ambulantním prodeji máte více fyzické práce a více plánování, než klasický obchodní zástupce. Nepopulární činnost u ambulantního prodeje jsou inventury. Ty se většinou dělají kvartálně nebo měsíčně.

Výhody ambulantního prodeje:

  • rychleji se naučíte znát vaše zboží
  • víte o vašem zboží víc než klasický obchodní zástupce (díky tomu, že se zbožím manipulujete, znáte jeho detaily)
  • jednodušeji získáte nového zákazníka (může se na zboží přímo podívat, osahat si ho, přivonět, vyzkoušet.)
  • rychleji vyřešíte reklamace
  • máte lepší fyzičku

Jestli jezdíte „fasovat“ přímo na firmu, máte ušetřeno hodně času a práce. Zavoláte si do centrálního skladu, jaké chcete vychystat objednávky přímo pro zákazníky. Co potřebujete na doplnění do auta.

Když si „fasujete“ ve svém skladu, tak si nejdříve sami vychystáte objednávky pro zákazníky, potom doplníte zboží do auta a vyrazíte.

Nezapomeňte kontrolovat, kolik máte zboží skladem, abyste si stačili objednat na centrálním skladě další. Zase záleží na intervalu, jak často Vám zboží přivezou. Týdenní interval je nejjednodušší na odhadnutí množství zboží.

Ambulantní prodej úspěšně zvládnete, jestliže se naučíte obchodním dovednostem a  plánování. Budete na sobě pracovat v osobním rozvoji a udržovat si zdravé sebevědomí.

V pdf knize Nastartujte kariéru obchodního zástupce, najdete více informací.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů