head>
Různá předsevzetí jsou velice oblíbená i během roku. Ale na Nový rok se to novoročními předsevzetími jenom hemží. Čím to, že se zrovna v tento den, skoro každý sám sobě zaváže, že s něčím skončí nebo začne. Uznáváte takové „davové šílenství“? Jak taková předsevzetí končí, dobře znáte. Odhodlání brzy vyprchá, vše se vrátí zpět do vyjetých kolejí.
Zamysleli jste se někdy nad tím, proč se většině nedaří svá předsevzetí (cíle) splnit? Domnívám se, že se mnoho lidí nechá strhnout svým okolím. Sami se nerozhodli, že změnu doopravdy chtějí, že ji chtějí oni a ne manžel nebo manželka, přítel nebo přítelkyně.
V životě se většina lidí chová podobně jak na Nový rok. Jdou s davem. Chovají se jako ostatní a vůbec nepřemýšlí, zda to chtějí, jaký to má pro ně význam.
Bohužel je ve společnosti stále zakořeněné: Dělej to co ostatní, chovej se jako ostatní, co by tomu ostatní řekli. Jestliže se takto chováte většinu roku, těžko své předsevzetí (cíl) splníte. Nechci nikomu kázat, je to jenom reakce na mediální masáž o novoročních předsevzetích.
Rovněž je velice zajímavé sledovat, jak na chování lidí reaguje trh. Trh se chová jako příliv a odliv na moři. Je příliv, prodává se všude a všechno. Takto vydrží trh určité období a začne odliv, přestane se prodávat, nikdo najednou nenakupuje. Takto obchod reaguje vždy, na celém území republiky.
Na rozdíl od přílivu a odlivu, který pulsuje v pravidelných intervalech, v obchodě je to jako na houpačce. Ještě před pár roky, se dalo odhadnout, jaké množství zboží vzít na sklad.
Dnes obchod reaguje na zprávy z médií, ze dne na den. Jestliže média lidi hodně vystraší, obchod se zastaví, když strach trochu opadne, začne se zase o něco víc prodávat. Když už to vypadá, že se obchod rozjede, média vyvolají strach, obavy a výsledkem je stagnace prodeje. I takto vypadá ovlivňování.
Z vlastní zkušenosti vím, že když se necháte kýmkoliv ovlivnit a natlačit do něčeho, co podvědomě nechcete, očekávaný výsledek se nedostaví.
Všichni, kteří jste se rozhodli, změnu udělat sami pro sebe, určitě uspějete.