Dáváte si novoroční předsevzetí?

Různá předsevzetí jsou velice oblíbená i během roku. Ale na Nový rok se to novoročními předsevzetími jenom hemží. Čím to, že se zrovna v tento den, skoro každý sám sobě zaváže, že s něčím skončí nebo začne. Uznáváte takové „davové šílenství“? Jak taková předsevzetí končí, dobře znáte. Odhodlání brzy vyprchá, vše se vrátí zpět do vyjetých kolejí.

Zamysleli jste se někdy nad tím, proč se většině nedaří svá předsevzetí (cíle) splnit? Domnívám se, že se mnoho lidí nechá strhnout svým okolím. Sami se nerozhodli, že změnu doopravdy chtějí, že ji chtějí oni a ne manžel nebo manželka, přítel nebo přítelkyně.

V životě se většina lidí chová podobně jak na Nový rok. Jdou s davem. Chovají se jako ostatní a vůbec nepřemýšlí, zda to chtějí, jaký to má pro ně význam.

Bohužel je ve společnosti stále zakořeněné: Dělej to co ostatní, chovej se jako ostatní, co by tomu ostatní řekli. Jestliže se takto chováte většinu roku, těžko své předsevzetí (cíl) splníte. Nechci nikomu kázat, je to jenom reakce na mediální masáž o novoročních předsevzetích.

Rovněž je velice zajímavé sledovat, jak na chování lidí reaguje trh. Trh se chová jako  příliv a odliv na moři. Je příliv, prodává se všude a všechno. Takto vydrží trh určité období a začne odliv, přestane se prodávat, nikdo najednou nenakupuje. Takto obchod reaguje vždy, na celém území republiky.

Na rozdíl od přílivu a odlivu, který pulsuje v pravidelných intervalech, v obchodě je to jako na houpačce. Ještě před pár roky, se dalo odhadnout, jaké množství zboží vzít na sklad.

Dnes obchod reaguje na zprávy z médií, ze dne na den. Jestliže média lidi hodně vystraší, obchod se zastaví, když strach trochu opadne, začne se zase o něco víc prodávat. Když už to vypadá, že se obchod rozjede, média vyvolají strach, obavy a výsledkem je stagnace prodeje. I takto vypadá ovlivňování.

Z vlastní zkušenosti vím, že když se necháte kýmkoliv ovlivnit a natlačit do něčeho, co podvědomě nechcete, očekávaný výsledek se nedostaví. 

Všichni, kteří jste se rozhodli, změnu udělat sami pro sebe, určitě uspějete.

 

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů