Je plánování ztráta času

planČasto slyším, že si něco naplánujete a stejně to nikdy nevyjde. Stejně tak, že je plánování ztráta času. Plánování je na nic. Jak to máte vy? Plánujete? Má smysl v dnešní době něco plánovat? Osobně si myslím, že

je důležité mít plán, pokud máte nějaký cíl.

S plánem je to jako s navigací. Navigaci využijete pouze v okamžiku, kdy se chcete dostat ze startu, bodu A do cíle, bodu B. Pokud cíl nezadáte, navigace vám ukáže bod, kde se právě nacházíte. To vše za předpokladu, že je dostupný signál GPS. Jinak je vám celá navigace k ničemu.

U plánování můžete použít stejný princip. Bod A znamená současné výsledky. Bod B znamená plánované výsledky. Dalším krokem je naplánování cesty mezi body A a B. V případě plánování cesty autem vám navigace přímo ukáže, kudy můžete jet.

Při plánování výsledků si jednotlivé kroky musíte nastavit sami. Nikdo to za vás neudělá, ani šéf. Ten vám stanoví cíl, bod B. Záleží jenom na vás, jakým způsobem se dostanete z bodu A do bodu B. Díky plánu předejdete mnoha zmatkům a chaosu.

I když neznáte všechny podrobnosti a detaily, udělejte si plán,

kterým se budete řídit. Plán a jeho detaily si můžete kdykoliv upravit podle reálné situace. Abyste si nemuseli říkat, že je plánování ztráta času, je potřebné začít s plánem pracovat.

  1. Nejdříve si naplánujte konkrétní činnosti a aktivity, které vedou k výsledkům. Budete-li hledat různé materiály o zákaznících a neoslovíte je, splnění plánu se nedočkáte.
  2. Naplánované aktivity uskutečněte. Víte, že potřebujete 20 schůzek týdně, tak si je dohodněte. Využijte telefonu, webových stránek, osobního oslovení…vyberte si způsob, který vám nejvíce vyhovuje.
  3. Vykonané aktivity analyzujte. Rozeberte si, jaké výsledky daná aktivita přinesla. Přiblížila vás k cíli? Pokud ano, opakujte ji podle plánu. V opačném případě ji nahraďte za jinou aktivitu.
  4. Výsledky analýzy zapracujte do plánu. Plán si upravte podle přínosu jednotlivých aktivit. Fungující aktivity v plánu nechejte. Ty co nepřinesly výsledky, vyměňte za jiné.

planovaniDříve než některou aktivitu vyřadíte jako nefunkční, zjistěte, co způsobilo, že vám nefunguje, jak jste očekávali. Mnohdy je příčina v provedení samotné aktivity než v jejím principu.

Nemusí být problém v tom, že kontaktujete po telefonu. Úspěšnost sjednání schůzek po telefonu je závislá na způsobu jak se zákazníkem komunikujete. Obchodní jednání a jeho úspěšnost rovněž závisí na vašich znalostech. Proto je dobré znát  klíčové obchodní a prodejní dovednosti.

Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů