
Jak si dohodnout schůzku se zákazníkem, je věčné téma obchodníků. Dnes a denně obchodní zástupci řeší komu a jak zavolat, aby se mohli se zákazníkem sejít a prodat mu svůj produkt. Stovky jich prosedí dlouhé minuty i hodiny před telefonem, než se odhodlají vytočit jedno jediné číslo. Potom napjatě čekají, zda hovor volaný vezme. Telefon...

Ať už se snažíte zapůsobit na majitele firmy nebo nákupčího, aby si od vás objednal, musíte být přesvědčiví. Musíte působit sebejistě a profesionálně, i když se tak možná necítíte. Nejistotu a obavy nechte za dveřmi zákazníkovi kanceláře. Buďte přesvědčiví a více prodáte Jednoduše se to řekne, ale hůř dělá. Zejména, když s prodejem začínáte. Podobné je...

Stále kolem sebe slyšíte, zaměřte se na své silné stránky a ty posilujte. Uvědomte si vaše slabé stránky, ale věnujte se rozvoji těch silných. Obecně je to sice pravda, ale proč v prodeji rozhoduje nejslabší stránka? Nejméně zvládnutá dovednost rozhoduje o prodejních výsledcích. Zrovna tak, jako nejslabší článek řetězu, rozhoduje o jeho pevnosti. Přiblížím vám...
Zákazník ve Vás vidí experta. Ať nabízíte cokoli, zákazník si jde za Vámi pro radu. Má ve Vás důvěru, považuje Vás za specialistu ve svém oboru. Zákazník nerozlišuje, zda jste prodavač v kamenném obchodě, obchodní zástupce nebo finanční poradce. Věří Vám do té doby, než zklamete jeho očekávání. Představte si, že si chcete koupit nové kolo....
Začínáte jako obchodní zástupce? Říkají Vám, že stejně dlouho nevydržíte? Máte pocit, že obchod nezvládáte, tak jak jste si mysleli? Máte pochybnosti, jestli práci obchodního zástupce zvládnete? Pochybnosti má každý, kdo se vydá do neznáma. Když vykonáváte novou práci, neznáte podrobnosti, nevíte, co Vás všechno čeká. Z nejistoty pramení obavy, že to nemůžete zvládnout. Mnohdy je...

Máte strach z námitek zákazníka? Nejraději byste překonávání námitek přeskočili? Nevíte jak námitky zákazníka překonat? Máte strach, že jedna z námitek bude vysoká cena? Každý obchodní zástupce, který začíná, má strach z námitek. Až budete zkušenější obchodní zástupci, budete brát překonávání námitek, jako běžnou součást obchodního jednání. Co jsou námitky? Námitky jsou obavy zákazníka, formulované do otázky. Zákazník...
Musíte mít vždy pravdu? Tlačíte na druhé tak dlouho, až uznají, že se mýlí? Máte skvělý pocit, že jste to někomu natřeli? Máte vždy poslední slovo? Přemýšleli jste někdy nad tím, jak se cítí Váš protějšek? Prosazováním Vašeho postoje, Vaší pravdy, dáváte druhému najevo, že je hloupý, že Vám nesahá ani po kotníky. V životě...
Víte, že se chováte podle pyramidy potřeb? Pyramida potřeb Vás provází osobním i pracovním životem. Díky článku, který reagoval na téma práce obchodních zástupců, jsem si uvědomila, že pyramida potřeb podle Maslowa opravdu funguje. Hlavou mi proběhlo, jak se vyvíjí má dlouholetá praxe obchodního zástupce. Musím přiznat, že postupně procházím pyramidou potřeb od nižších stupňů po...
Možná se Vám zdá být tato otázka zbytečná. Odpovíte si sami. Je Vám jedno komu a co budete prodávat, hlavně když to sype. Jestli jste v obchodě nováček, chápu Vaše pocity. Zkušenější prodejci pravděpodobně potvrdí, že úplně jedno to není. Způsobů prodeje je velké množství. Vždy se prodej musí přizpůsobit prodávanému produktu a zákazníkům. Jiné postupy...
Když se Vás někdo zeptá, jste úspěšní, jste oblíbení, máte přátele? Jak odpovíte? Jen tak v rychlosti řeknete jasně, že váháš nebo jenom mávnete rukou na znamení, že není správná doba na otázky. V dnešní uspěchané době...