5 tipů, jak působit přesvědčivě na zákazníky

Ptejte se, zvýšíte úspěšnost prodeje.Ať už se snažíte zapůsobit na majitele firmy nebo nákupčího, aby si od vás objednal, musíte působit přesvědčivě. Musíte působit sebejistě a profesionálně, i když se tak možná necítíte. Nejistotu a obavy nechte za dveřmi zákazníkovi kanceláře.

Buďte přesvědčiví a více prodáte

Jednoduše se to řekne, ale hůř dělá. Zejména, když s prodejem začínáte. Podobné je to i u nových produktů a služeb. Neznáte reakce zákazníků. Chybí vám pozitivní zkušenosti a pohotová argumentace. Díky tomu jste nejistí a málo přesvědčiví. Hodilo by se vám několik tipů, jak získat jistotu a působit přesvědčivě na zákazníky? Tady jsou.

5 tipů, jak působit přesvědčivě na vaše zákazníky

1) Ujasněte si cíl obchodní schůzky – co se má stát, čeho chcete dosáhnout

Vidíte se se zákazníkem poprvé? V tom případě je nejdůležitější navázání vztahu a důvěry. Pro úspěšné obchodní jednání potřebujete, aby vám zákazník důvěřoval a otevřel se. V tom případě komunikace probíhá formou příjemného dialogu.

2) Připravte se na schůzku – udělejte si domácí úkoly

to-do-list-749304_1280Projděte si všechny dostupné informace o firmě, zákazníkovi, připravte si otázky, které mu položíte. Rovněž se zamyslete nad možnými odpověďmi a reakcemi zákazníka. Napište si v bodech, strukturu prodejního rozhovoru, abyste zákazníka provedli prodejním procesem až k objednávce. Neprodávejte dřív, než poznáte jeho potřeby.

 3) Přizpůsobte komunikaci osobnosti zákazníka

Vnímejte jeho řeč, jeho chování. Nejenom co říká, ale i jak to říká. Současně sledujte i jeho řeč těla, jak gestikuluje, jak se tváří. Na klidného a tichého zákazníka mluvte zvolna, žádný spěch ani příliš hlasitá řeč. To by se zákazník stáhl do sebe a nekomunikoval by s vámi. Používejte techniku zrcadlení, kde jde o to, že napodobíte gesta, postoj, pohyby a řeč člověka, se kterým komunikujete.

Mimo to přidejte ještě váš úsměv, upřímný zájem o zákazníka a vytvořte příjemnou atmosféru pro úspěšné jednání.

 4) Mluvte jazykem zákazníka – vynechte složité a odborné výrazy, kterým zákazník neporozumí

Většinou zákazník nepřizná, že neví, o čem mluvíte. Cítí se hloupě a tváří se, že je mu vše jasné. Proto si v průběhu jednání ověřujte, že zákazník vše chápe, abyste nemluvili o voze a on o koze. Dejte mu dostatečný čas na jeho vyjádření a odpovědi. Nemá je předem nachystané tak jako vy. :-)

5) Najděte vaši konkurenční výhodu – najděte rozdíly, kterými se odlišujete proti konkurenci

Čím víc informací o konkurenčních firmách, produktech a službách zjistíte, tím lépe se vám bude argumentovat u zákazníků. Díky znalostem o konkurenci, jejich výhodách i nevýhodách, získáte jistotu, prodáte za vyšší cenu, udržíte si stávající zákazníky,…

Mohla bych pokračovat s dalšími tipy, ale myslím, že prozatím 5 tipů stačí. Pokud je začnete používat, budete na vaše zákazníky působit přesvědčivě a získáte rychleji jejich důvěru, která je pro spolupráci nezbytná. Držím vám palce a jednejte jistě a přesvědčivě.

Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře
  1. Tereza napsal:

    Výstižně zhrnuto!

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů