head>
Silné stránky nestačí, je klíčové vědět jak pomocí slabých stránek zlepšíte prodejní výsledky. Stále kolem sebe slyšíte, zaměřte se na své silné stránky a ty posilujte. Uvědomte si vaše slabé stránky, ale věnujte se rozvoji těch silných. V obecné rovině je dobré znát své silné stránky a pracovat s nimi. Ale proč v prodeji rozhoduje nejslabší stránka? Nejméně zvládnutá dovednost rozhoduje o prodejních výsledcích. Zrovna tak, jako nejslabší článek řetězu, rozhoduje o jeho pevnosti.
Dorazili jste na obchodní schůzku. Protože děláte „obchoďáka“ chvíli, pořádně nevíte, jak se zachovat. Vstupujete do kanceláře a zákazník vás vítá slovy: „Tak co nám nesete?“ Vy mlčíte. Začínáte se rosit. Žádná kloudná odpověď vás nenapadá. Atmosféra houstne. Jste stále nervóznější a tak to vyřešíte tím, proč jste přišli.
Vypadne z vás: „Mám pro vás (myšleno zákazníka) skvělou nabídku.“ A začnete prezentovat, dokud se nedostanete na konec. Pokud vás zákazník nepřeruší, slovy: „Děkuji, nemám zájem.“ Pokud si vyslechne prezentaci celou, výsledek je stejný. Nic nechce. Vy odcházíte zklamaní. Jste naštvaní, že jste neprodali.
V tomto příkladu je slabou stránkou úvod a zahájení obchodního rozhovoru. Nechali jste se zaskočit otázkou zákazníka. Neměli jste připravenou odpověď. Zákazník vás zahnal do rohu a díky tomu, jste neprodali. Vůbec jste se nedostali ke zjištění reality a potřeb zákazníka.
Nejslabší článek prodejního procesu je momentálně úvod a zahájení obchodního rozhovoru. Potřebujete zvládnout nepříjemnou úvodní otázku zákazníka a já vám ukážu jak. I mě občas zákazníci zaskočili podobnými otázkami, než jsem objevila účinnou taktiku.
Už chápete, proč je důležité zvládnout nejslabší článek (dovednost) v prodejním procesu? Vyberte si tu dovednost, která vás nejvíce brzdí a její zvládnutí vás nejvíce posune v prodeji dopředu.
Podobné to bude, jestli-že je vašim nejslabším článkem prodejního procesu oslovení zákazníků a domlouvání schůzek. Pro zlepšení prodejních výsledků, zvýšení obratů i vaší provize, je pro vás důležité oslovení zákazníků co nejdříve zlepšit.
S analýzou a odhalením nedostatků při oslovení zákazníků nebo sjednávání schůzek, si můžete nechat poradit. Chce to většinou někoho z venčí, mimo firmu, protože ten není zasažen „profesionální slepotou“. Nejdříve si upravte oslovení zákazníků a script pro sjednávání schůzek a potom začněte sjednávání schůzek trénovat v praxi.
Aplikování naučeného do praxe je pro zlepšení výsledků klíčové. Až oslovení zákazníků zvládnete, vyberte si další dovednost, která vás brzdí. Díky tomu zlepšíte svoje prodejní výsledky a efektivitu prodeje.
Inspiroval vás tento článek? Dejte mu laik a pošlete ho pro inspirací i svým přátelům. Budu ráda i za vaše komentáře
Svatá pravda. Může prodejce vynikat v několika věcech ale přijde na jeho slabé místo a je po obchodu. Děkuju moc.
Přesně tak. Stále máme, co zlepšovat :-)
je to tak, nenechat se zaskočit žádnou otázkou, klást otázky a hlavně nechat klienta je zodpovědět
Vytesat do kamene – klást otázky a nechat klienta je zodpovědět :-)
Svatá pravda :-D I po těch letech praxe je stále se co učit …..
Děkuji za tip – asi se nad sebou hodně zamyslím :-)
:-) Rádo se stalo. :-)