5 tipů, jak zvýšit efektivitu sjednávání schůzek po telefonu.

5 tipů, jak zvýšit efektivitu sjednání schůzek po telefonu.

Patříte mezi obchodníky, kterým by se hodilo zvýšit efektivitu sjednávání schůzek po telefonu? Přemýšlíte spíš o tom, jak se z telefonování „vyzout“ nebo jak se dá zvýšit jeho efektivita?

Jestliže vás telefonování nebaví a berete ho jako nutné zlo, jste při  sjednávání schůzek otrávení.

Prožíváte stres a obavy z navolávání schůzek a kontaktování zákazníků po telefonu. Dřív, než začnete volat, děláte všechno možné, jenom abyste telefonování odložili. Máte divné pocity kolem žaludku a strach, že uslyšíte ne.

Těmito pocity si projde téměř každý, než se naučí reagovat na odpovědi typu: „ Ne, děkuji. Nemám zájem. Nepotřebuji.“ Je jasné, že každé odmítnutí nás mrzí, jsme zklamaní. Proto je velice důležité zažít úspěch, vytrvat a ladit komunikaci tak dlouho, než se vám povede schůzku sjednat. Pro větší efektivitu a rychlejší výsledky doporučuji:


5 osvědčených tipů, jak zvýšit efektivitu sjednávání schůzek po telefonu:

  • Určete si svoji cílovou skupinu zákazníků
  • Stanovte si cíl telefonování – získání informací, sjednání schůzky, žádný tlak na prodej
  • Přichystejte si plán telefonování – oslovení a kontaktování zákazníků
  • Zajistěte si klid a pohodu, zamezte vyrušování okolím
  • Dodržujte naplánované kroky

1 Tip: Určete si svoji cílovou skupinu zákazníků.

Tímto krokem si provedete předem výběr zákazníků, podle druhu vašeho produktu. (živnostník má jiné potřeby než generální ředitel velké korporace.), vyžaduje jiný přístup jednání

2. Tip: Stanovte si cíl telefonování.

Získání informací, sjednání schůzky, žádný žádný tlak na prodej. Našim úkolem je vzbudit důvěru a potřebu zákazníka, aby se chtěl s námi sejít. Schůzka je pro něho hodnotná, pokud v ní vidí vlastní prospěch.

3. Tip: Přichystejte si plán telefonování.

Oslovení a kontaktování zákazníků Pokud můžete, stanovte si den a čas, kdy budete pravidelně telefonovat. Naplánujte si cíl, kolika lidem zavoláte. Připravte si podklady pro kontaktování předem, abyste se nezdržovali.

4. Tip: Zajistěte si klid a pohodu.

Nalaďte se na volání, co nejvíce pozitivně, aby vás hlas zněl příjemně. Zamezte vyrušování okolím. Pokud vás něco během telefonování vyruší, bude vám trvat 10-20 min. než se vrátíte zpět, k původnímu myšlení a soustředění na práci.

5. Tip: Dodržujte naplánované kroky.

I když se vám nechce a budete mít snahu o výmluvy a odkládání.  Při telefonování v pravidelném termínu a čase, si vybudujete návyk. Přestanete zažívat stres a obavy.  Abyste se s telefonováním a sjednáváním schůzek nemuseli trápit sami, můžete využít rychlejší cestu. 

Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů