head>
Patříte mezi obchodníky, kterým by se hodilo zvýšit efektivitu sjednávání schůzek po telefonu? Přemýšlíte spíš o tom, jak se z telefonování „vyzout“ nebo jak se dá zvýšit jeho efektivita?
Prožíváte stres a obavy z navolávání schůzek a kontaktování zákazníků po telefonu. Dřív, než začnete volat, děláte všechno možné, jenom abyste telefonování odložili. Máte divné pocity kolem žaludku a strach, že uslyšíte ne.
Těmito pocity si projde téměř každý, než se naučí reagovat na odpovědi typu: „ Ne, děkuji. Nemám zájem. Nepotřebuji.“ Je jasné, že každé odmítnutí nás mrzí, jsme zklamaní. Proto je velice důležité zažít úspěch, vytrvat a ladit komunikaci tak dlouho, než se vám povede schůzku sjednat. Pro větší efektivitu a rychlejší výsledky doporučuji:
Tímto krokem si provedete předem výběr zákazníků, podle druhu vašeho produktu. (živnostník má jiné potřeby než generální ředitel velké korporace.), vyžaduje jiný přístup jednání
Získání informací, sjednání schůzky, žádný žádný tlak na prodej. Našim úkolem je vzbudit důvěru a potřebu zákazníka, aby se chtěl s námi sejít. Schůzka je pro něho hodnotná, pokud v ní vidí vlastní prospěch.
Oslovení a kontaktování zákazníků Pokud můžete, stanovte si den a čas, kdy budete pravidelně telefonovat. Naplánujte si cíl, kolika lidem zavoláte. Připravte si podklady pro kontaktování předem, abyste se nezdržovali.
Nalaďte se na volání, co nejvíce pozitivně, aby vás hlas zněl příjemně. Zamezte vyrušování okolím. Pokud vás něco během telefonování vyruší, bude vám trvat 10-20 min. než se vrátíte zpět, k původnímu myšlení a soustředění na práci.
I když se vám nechce a budete mít snahu o výmluvy a odkládání. Při telefonování v pravidelném termínu a čase, si vybudujete návyk. Přestanete zažívat stres a obavy. Abyste se s telefonováním a sjednáváním schůzek nemuseli trápit sami, můžete využít rychlejší cestu.
Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.