head>
Důvodů proč neprodá je mnoho. Někdy jsou to drobnosti a maličkosti, které úspěšnému prodeji zabrání. Jindy úspěšnému prodeji zabrání hrubé chyby, kterých se obchodní zástupce dopustí.
Pokoušíte-li se prodat Vaše zboží nebo služby někomu jinému, než tomu, kdo má právo rozhodovat. Je to pošetilost a zbytečně ztrácíte čas.
Když se k dotyčnému informace dostanou přes sekretářku nebo jiného zprostředkovatele, je to již z druhé ruky. Představení produktu je již o něčem jiném.
Výsledkem může být, několik dalších návštěv u zákazníka, které nemusí vést k úspěšnému prodeji. Jednou manažer zapomene nabídku nechat schválit, po druhé zjistí, že má „generál“ nebo jednatel doplňující otázky, potom nemá čas, protože se ve firmě něco důležitého přihodí.
V době, kdy jsem prodávala reklamní inzerci, se mi stalo, že prodej ovlivnily nečekané maličkosti.
Schůzka probíhala tak, jak měla, při obchodním rozhovoru si zákazník vybral inzerát, který chtěl zveřejnit. Navrhli jsme společně grafiku, aby odpovídala jeho požadavkům, stačil už jenom podpis a razítko.
Zákazník byl nadšený a už se viděl, jak mu reklama přinese vyšší prodeje. Těsně před podpisem smlouvy vletěl do kanceláře jeho nadřízený, a aniž by věděl, o co jde, smetl nabídku ze stolu, protože měl špatnou náladu.
Jindy si šel zákazník vedle do kanceláře pro razítko, které chtěl připojit k podpisu na smlouvu. Když přišel zpět s razítkem, už ztratil o reklamu zájem. Kolegové mu podsunuli názor, že je reklama zbytečná.
Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.
co přesně znamená PAP?
PAP je nejvýše postavená osoba v hierarchii firmy, která má rozhodovací právo zda se koupí nebo ne. Ve firmě většinou jednatel majitel, v korporátech finannční ředitelé, ale někdy i oni musí investice obhájit na představenstvu společností.
Hezký den Ivana