head>
Pokud jste alespoň na 1 otázku odpověděli NE, tak si přečtěte článek až do konce. Může vám zásadně změnit vaši úspěšnost prodeje. Za stejný čas, mnohem více prodáte. Ukážu vám jak a kde začít, abyste měli víc zákazníků a více prodali.
Mít dostatek zákazníků je snem každého obchodního zástupce. Jedna z nejčastějších otázek je: „No jo, ale jak je mám získat?“
Je důležité vědět, že než získáte zákazníka, potřebujete znát jeho problémy a jeho hodnoty. Znalost zákazníka je prvním krokem k jejich dostatku.
Než se začnete ptát, jak získat zákazníky, položte si otázky:
Jakmile budete znát odpovědi na tyto otázky, začněte kontaktovat potenciální zákazníky.
Když víte, jakého zákazníka máte oslovit a co ho trápí je oslovení zákazníků jednoduché. Pokud netušíte, co je zač, jaké má problémy a co potřebuje řešit, může být jeho oslovení složité.
Musíte zákazníky oslovit tak, aby je to zajímalo. Zákazníci s vámi komunikují pouze tehdy, když je něčím zaujmete.
Každý zákazník se ptá: „Co z toho budu mít?“ Chce vidět hodnotu, kterou od vás získá. Už při sjednávání schůzky, musí zákazník cítit, že mu setkání přinese nějaký užitek, který ocení. Přes užitek a hodnotu se dostanete k uzavření obchodu.
I když si to myslí hodně lidí. Cena není to rozhodující, při uzavření obchodu, protože u zákazníka rozhoduje přínos a hodnota. Když ji vidí, koupí. Pokud zákazník vidí ve vašem produktu nebo službě hodnotu, je ochoten i připlatit. Rád zaplatí víc, než plánoval.
Milujete teplo a moře. Protože zimu nesnášíte, tak v lednu pravidelně prcháte do teplých krajů. Představte si, jak si vybíráte dovolenou. Chcete bydlet hned u pláže, abyste nemuseli s dětmi daleko chodit. Chcete bazén, pro případ, že by moře bylo rozbouřené. Důležité je pro vás i klidné prostředí.
Ten první je sice levnější, ale nesplňuje přesně vaše očekávání.
Druhý zájezd je sice dražší, ale přesně odpovídá vaší představě.
Jak byste reagovali, když by vám v cestovce řekli:
„ Je nám líto, leden u moře máme plný, ale máme tu skvělý lyžařský zájezd. Dáme vám ho za polovinu. Jako naši omluvu“. Co vás napadne jako první? „Zbláznili se“? K čemu je vám poloviční sleva. Vždyť nesnášíte zimu, v životě jste nestáli na lyžích a nic na tom nehodláte měnit. Ať si ho nechají.
Možná budete namítat, že většina zákazníků nakupuje za nejnižší cenu. A proto dáváte slevy.
Je to mýtus. Ano, jsou zákazníci, kteří jdou po nejnižších cenách. Ty nechte těm, kteří s nimi tuto hru chtějí hrát.
Osobně o tyto zákazníky nestojím, protože je s nimi nejvíc problémů. Nakonec vám stejně utečou. Vždy se najde někdo, kdo bude ještě levnější.
Mnohem lepší strategií pro získání zákazníků je, vybrat si je sám.
Jak? Podle produktu nebo služby, kterou prodáváte.
K tomu potřebujete znát:
Potom je teprve začněte kontaktovat a sjednávat si s nimi schůzky. Vyhnete se tak zbytečnému odmítání a stresu z neúspěchu.
Pokud nevíte jak na to, dám vám návod. Vysvětlím vám vše na konkrétních příkladech. Díky praktickým cvičením si vytvoříte vlastní šablony, které hned použijete v praxi. To znamená, že za stejný čas, mnohem víc prodáte. Někteří i o 100%. :-)
Jestli se chcete zbavit stresu a začít víc prodávat, ovládněte Klíčové obchodní a prodejní dovednosti. Ráda se s vámi potkám osobně.
Inspirovalo vás video nebo článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář