Chcete být úspěšný obchodní zástupce nebo chcete jenom přežívat?

Chcete být úspěšní nebo jenom přežívat?Kdo má šanci víc uspět? Sebejistý nebo nejistý obchodní zástupce? Odvážný nebo bojácný? Komunikativní nebo nemluvný?

Rozhodný nebo nerozhodný? Usměvavý nebo zamračený obchodní zástupce?

Takto můžete pokračovat s mnoha dalšími příklady.

Kam tím mířím? K jednoduché otázce.

S jakým obchodním zástupcem byste raději spolupracovali?

Jasně, všichni řeknete se sebejistým, komunikativním, rozhodným, usměvavým,…

Na co narážím? Stále více lidí kolem sebe šíří negativní energii. Obchodní zástupce nevyjímaje. Přitom by každý z nás měl k zákazníkům přijít v dobré náladě a pohodě  Udržovat si svůj osobní postoj na pozitivní vlně.

Chápu, že je stále složitější nepodléhat negativním názorům a špatným zprávám. Ale ruku na srdce. V čem vám pomůže negativní přístup? 

Mnoho obchodních zástupců si samo přikládá pod kotel a pak se diví, že mají mizerné výsledky?

Také si se svými zákazníky povídáte o všem, co „je špatně a stojí za houby“? Používáte dnes tolik oblíbené slova: „To je hrozné. To je strašné. To nejde. Líp už bylo. Bude jenom hůř“ Kdykoliv tato slova slyším, je to jako šlehnutí bičem.

Když si sami nadáte do blbců, řeknete si stokrát denně, že je to hrozný, co se tady děje. Nikdo nic nechce.  Zákazníci jsou debilové a jenom si vymýšlejí.  To nemůžu prodat.

Jak se potom cítíte? Žádná sláva to není, že? Cítíte se podle toho, jak se sebou mluvíte.

Mnozí obchodní zástupci se „plouží“ jako mátohy, chodí shrbení, koukají do země.

I úspěšného obchodního zástupce odhalí jeho řeč těla a ukáže ostatním jestli je v pohodě nebo ne.

Jste na tom podobně?

Dobrou zprávou je, že pokud si to uvědomujete, můžete začít pracovat na zlepšení své nálady a pohody.

6 tipů, pro udržení dobré nálady a pohody při prodeji: 

  • První věcí, kterou udělejte. Přestaňte si nadávat do blbců a používat negativní slova: hrozné, špatné, stojí to za houby, … a další podobná hodnocení situace.
  • Každé ráno si vzpomeňte na něco, co vás těší, co máte rádi, na nějaký úspěch nebo něco, co se Vám povedlo.
  • U zákazníků se nenechte vtáhnout do hodnocení současné situace a politiky.  Snažte se mluvit pozitivně (připravte se na vedení obchodního rozhovoru předem). Budete se cítit lépe a zákazník bude vstřícnější k uzavření objednávky, obchodu, …
  • Všímejte si i drobných úspěchů,  pokroků a radostí. Během dne jich potkáte desítky, stačí je vnímat. Podělte se o tyto drobné radosti a úspěchy s ostatními.
  • Sportujte a hýbejte se. Běžte se projít, jděte cvičit, lyžovat, plavat, dělejte cokoli, co vás potěší a vytáhne ze stereotypu.
  • Buďte hrdí na práci obchodního zástupce. Narovnejte se a vztyčte bradu.  Starosti hoďte za hlavu a vyrazte mezi zákazníky.

Těchto 6 tipů umí změnit špatnou náladu na pohodu a příjemné pocity. Díky tomu  za méně času víc prodáte. A to je to dost pádný důvod pro jejich vykoušení.

Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře
  1. Olga Mušálková napsal:

    Děkuji za prakticke rady : )

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů