Jak (ne)ulovit nového zákazníka a proč je lepší pečovat o ty, které máme

telephone-586268_1920Hon na nové zákazníky se opakuje stále dokola. Však to znáte. Někdo vám zavolá a vytrhne vás z práce. Vy jste podvědomě naštvaní, protože víte, že než se v myšlenkách dostanete do bodu, kde jste byli vyrušeni a ztratíte 20 min. Ten, kdo vám volá, si chce s vámi domluvit schůzku nebo se snaží prodat. Vy nemáte čas ani náladu, tak dotyčného odpálíte, ať zavolá jindy. Nakonec souhlasíte, aby vám dotyčný zavolal za 5 dní.

Jaká je pointa? Proč do toho šťourám? Protože mě to štve.

Nejdřív na vás tlačí, chtějí vás dostat na schůzku, a pak už nikdo nezavolá. Seberou vám 30 min. času. Sami sebe utvrdí v tom, že nikdo nic nechce a všechno stojí za houby. Kdyby vůbec nevolali, jsme na tom všichni lépe. Děláte to taky tak? Doufám, že ne.

Když už jste na lovu nových zákazníků, je potřeba nejdříve získat jejich pozornost, zájem a důvěru. Zjistit reálnou situaci a jejich potřeby. Teprve potom si dohodněte schůzku nebo začněte s prezentací produktu/služby.

Na lov musí každý obchoďák, ale bezhlavý hon na nové zákazníky vám moc nepomůže. Důležitější je péče o vaše stávající zákazníky a jejich spokojenost. Vyjde vás to 10x levněji a efektivita prodeje je mnohonásobně vyšší.

V čem je to kouzlo?

Ve vybudování vzájemné důvěry a v opakovaném prodeji. S narůstající důvěrou roste i výše objednávky. Při správné péči o zákazníky se z nepravidelného prodeje stává pravidelný a opakovaný prodej. Což je nejkrásnější prodej na světě. Hlavně když odjedete na dovolenou a po návratu zjistíte, že máte tržbu stejnou, jako když jste v práci. :-)

Opakovany prodej

Pokud začínáte a máte málo zákazníků, je potřeba vědět jak a kde hledat nové.

Jen tak cvičně. Znáte odpovědi na tyto 4 otázky: 

  • Kdo je váš zákazník
  • Jaká je vaše konkurenční výhoda
  • Jak zaujmete zákazníka
  • Jaké problémy umíte vyřešit

Velký lov na nové zákazníky začněte, až budete znát odpovědi na všechny 4 otázky. Vyhnete se tím zbytečnému odmítání a neúspěchu. Současně pečujte o zákazníky, které už máte. Pomáhejte jim, snažte se o jejich spokojenost a plňte vaše sliby.  Díky tomu získáte spokojené zákazníky a opakovaný prodej. Jestli nevíte jak na to, ráda vám pomůžu.

Pokud se vám článek líbí, sdílejte ho s vašimi přáteli a připište komentáře :-)

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře
  1. Iva napsal:

    Je to přesně tak. Získání nového zákazníka je náročné a velmi namáhavé. Souhlasím, že obchod je hlavně o důvěře – a ta se po jednom telefonátu či schůzce nezíská……

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů