Jaké to je, když Vás někdo nabourá?

Znáte pocity účastníka dopravní nehody, kterou jste nezavinili. Jaké to je, když Vás někdo nabourá?  Stalo se Vám, že do Vás někdo druhý vrazil? Víte jak se zachovat? Díky práci obchodního zástupce, mám opět čerstvou zkušenost. Začátek je vždy stejný, rána jako z děla, hlavou Vám proletí myšlenka, a je to někde. Pár vteřin a všechno je jinak. Naštěstí to vždy odneslo jenom auto.

Jak se Vám povede zastavit, pustíte blikačky.

Potřebujete pár vteřin, aby Vám došlo, co se stalo. Doufáte, že ten co Vás smetl, zastaví. Když do Vás někdo vletí z boku, tak si nedovolí ujet. Horší situace nastane, když jede proti Vám, urazí zrcátko a vezme levý bok auta. To sledujete, jak to dopadne, zastaví nebo nezastaví. Když zastaví, je to paráda, ale ještě nemáte vyhráno.

Obléknete reflexní vestu a vyfotíte si, co se stalo.

Doporučuji vyfotit registrační značku a poškozené auto viníka nehody. Při zranění, musíte poskytnout první pomoc. Případně volat záchranku a policii.

Jako obchodní zástupce, máte služební auto a majitel chce, aby nehodu řešila policie, protože jde o poškození věci třetí osobě. Dnes Vám příslušníci pouze do telefonu oznámí, že nepřijedou, údajně to již není v jejich kompetenci. Jedině když je tam nějaké zranění nebo se nejste schopni s viníkem domluvit a sepsat informace pro pojišťovnu.

Celkem mě takové jednání překvapilo, dřív museli být u všeho.

Přimějte viníka nehody, aby okamžitě telefonicky nahlásil škodu u své pojišťovny.  Jestli se vykrucuje, volejte sami, ať máte jistotu, že je nehoda oznámena.

Potřebujete od pojišťovny číslo, pod kterým je nehoda vedena. Nestačí, když na pojišťovně oznámíte nehodu jenom Vy. Povinností viníka nehody, je nahlásit v den nehody, pojistnou událost, jinak nedojde k pojistnému plnění od pojišťovny. (Budete čekat na peníze, než bude pojistná událost nahlášena.)

Vyplňte euro formulář, který má několik kopií. Napište, jak k nehodě došlo z Vašeho pohledu, kdo ji zavinil. Zakreslete plánek účastníků nehody, postavení vozidel, …. Všichni se podepíšete, případně i svědci.

Jako poškozený si nechejte originál formuláře a ostatním dejte kopii.

Nyní můžete začít řešit co dál, kde a jak nechat opravit auto, co schůzky a jednání se zákazníky. Je sice pěkné, že se Vám viník nehody omlouvá a že ho to mrzí. Vy už tušíte, kolik hodin času vám vezme vyřizování této záležitosti.

Moje zkušenost, zavolejte do autoservisu, kam pravidelně jezdíte, zda mají náhradní díly, v mém případě, levé zrcátko (bez něj se nedá bezpečně jezdit). Zjistěte si, jestli Vám v servisu mohou poškozené auto vyfotit, místo likvidátora pojišťovny viníka. Ušetří Vám to, další hodiny času. Hned se domluvíte, jak budete postupovat při opravě.

Tady je nutné mít číslo pojistné události, které jste dostali od pojišťovny. Než je poškozené vozidlo vyfoceno, nesmíte je nechat opravit. Pojišťovna by Vám neuznala plnění.

Pro obchodního zástupce je nejdůležitější, aby byl, co nejdříve zase pojízdný a mohl za zákazníky.  Jsou firmy, tzv. asistenční služby, které Vám se vším pomůžou a zdarma půjčí automobil, po dobu opravy. Platíte pouze pohonné hmoty.

Pojišťovny si při půjčení náhradního vozu, nechávají část od poškozeného zaplatit, jako amortizaci. Majitel poškozeného vozu, nechce platit ani korunu, proč taky, když je poškozený. Tato asistenční služba je pro obchodního zástupce skvělá pomoc. Vše jsem domluvila telefonem.  Díky internetu, jsem nemusela s potřebnými doklady nikam chodit.  Doklady k půjčení náhradního vozidla podepíšete v okamžiku, kdy Vám přistaví náhradní vůz k autoservisu, kde si necháte Vaše poškozené auto opravit. Vrácení vozu proběhne zase v servisu.

V takových situacích si vyzkoušíte Vaše organizační schopnosti a psychickou odolnost.

Přeji Vám hodně najetých kilometrů bez nehod.

Inspiroval vás článek? Sdílejte ho s vašimi přáteli a budu ráda i za váš názor a komentář.

Ivana Sáčková
Skvěle se vyznám v práci obchodního zástupce. Věnuji se ji přes 25 let. S radostí pomáhám obchodním zástupcům a podnikatelům zvyšovat úspěšnost a efektivitu prodeje. Díky tomu za stejný čas více prodají a žijí své sny.
Jsem autorkou jedinečného e-booku Manuál úspěšného obchodního zástupce , ve kterém předávám ověřené prodejní principy a úspěšnou obchodní strategii. díky které můžete i vy nělikanásobně rozšířit maloobchodní síť zákazníků. dovézt rekordní tržbu v historii firmy a žít své sny.
Komentáře
  1. Pavlína napsal:

    Skvělý článek! Kéž bych tohle všechno věděla před pár lety. :) Jako čerstvou řidičku do mě zezadu napálil v plné rychlosti na křižovatce nějaký pantáta, který nakonec nadýchal 3 promile! Já byla úplně paf, sjelo se mi tak asi 5 servisů a každý mi hned nabízel že mi to opraví a ještě mi půjčí auto atd atd.. no hrůza. Vůbec jsem nevěděla co dělat. Aspoň že jsem to auto vyfotila. Kdybych tehdy tohle všechno věděla ušetřila bych si plno zbytečného stresu.

    • Díky Pavlíno :) za Vaši zkušenost. jj, ještě, že máme mobil a můžeme fotit. právě, taky by se mně při první podobné zkušenosti hodil tento článek. Nejzajímavější je, že nikomu nedáte telefon, a krom policajtů přijede parta „mrchožroutůů, kteří se chtějí spíš přiživit než opravdu pomoci. I když je článek skvělý, přeji Vám, abyste tyhle rady nikdy nepotřebovala. :) Přeji hodně najetých km bez nehod. Ivana

  2. Honza Jánský napsal:

    Mě naštěstí řekl instruktor z autoškoly že když se už dostanu do nějaké bouračky, mám všechny tyhle mrchožrouty odpálkovat a zavolat si svůj servis. Když jsem měl nové auto měl jsem tam na nálepce číslo na servis z autosalonu odkud jsem auto měl. Ale byl to každopádně obrovský stres. Kdybych neměl alespoň malou průpravu, byl bych v tom chaosu úplně ztracený.

    • Tak to jste měl Honzo opravdu štěstí. :) Chápu, že firmy hledají způsoby, jak získat zákazníky. Jenže některé praktiky odtahovek a servisů jsou za hranou. Využívají šok a stres k zakázce, která jim přinese peníze a poškozeného řidiče ještě víc poškodí. A ke všemu vědomě. „…to je hnus, velebnosti.“

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů